13 april 2021

 

Gezondheid = Schoonheid

Mooi zijn: vitamines en voedingsstoffen die verantwoordelijk zijn voor het uiterlijk

daee39ee90e473df6d45bfdecc23ff44 via Angel-Wings
Gezondheid = Schoonheid

Beauty is nothing other than the promise of happiness.

Schoonheid is gezondheid. Gezondheid begint, zoals we weten, van binnenuit, wat betekent dat beide processen: “mooi zijn” en “gezond zijn” met elkaar verbonden zijn. Het is geen toeval dat de gezondheidstoestand wordt beoordeeld aan de hand van bv. de kleur van het gezicht. De interne processen van het lichaam kunnen alleen de toestand van het grootste orgaan van het menselijk lichaam beïnvloeden: de huid. Een van de belangrijkste voorwaarden voor schoonheid is een goede gezondheid.

Vitamines en voedingsstoffen die verantwoordelijk zijn voor het uiterlijk

Het lichaam van een vrouw is veerkrachtiger dan dat van mannen. Ja, we kunnen niet altijd opscheppen over dezelfde fysieke kracht, maar in veel andere opzichten zullen vrouwen op de eerste plaats komen. De hormonen zijn hiervoor verantwoordelijk.

Maar naast kracht en uithoudingsvermogen “geven” en zorgen ze. Als hun evenwicht wordt verstoord, begint het lichaam na verloop van tijd “af te brokkelen”. Om dit te voorkomen, moet u zorgen voor balans, de ideale verhouding van voedingsstoffen in het lichaam.

Welke vitamines en mineralen zijn hiervoor nodig 

IJzer
Het is een onderdeel van hemoglobine, waarvan het gehalte uiterst belangrijk is voor vrouwen, omdat ze elke maand een bepaalde hoeveelheid bloed verliezen.

Bij tekorten treedt bloedarmoede op, en daarmee externe manifestaties: broos en droog haar, nagels, bleekheid. Het manifesteert zich ook in de gezondheid: zwakte, depressie, apathie, verstoring van de darmen, irritatie van de slijmvliezen …

Om ijzersupplementen in te gaan nemen, moet je bloed natuurlijk eerst in een laboratorium worden getest.
Maar voor dagelijks gebruik zijn gewone producten geschikt: rundvlees, lever, boekweit.
Bijna alle rode groenten bevatten wel wat ijzer. Ze kunnen het beste rauw worden gegeten.

Calcium
Calcium is een bouwsteen van botten en tanden, en is ook verantwoordelijk voor nagels, haar en zelfs de huid. Bovendien is het verantwoordelijk voor talrijke functies van cellen en het gebeurt zo dat het lichaam, dat calcium mist, het alleen vanuit botten en tanden begint te trekken.

Lees ook:   Donor registratie t.a.v Mw. Dijkstra

Dit is vooral een veel voorkomend proces bij zwangere vrouwen en vrouwen die in de menopauze zijn gekomen.

Om geen problemen te krijgen, moet u regelmatig zuivelproducten (vooral natuurlijke kwark), vis, vlees consumeren.

Vitaminen A en E
De meest bekende “schoonheidsvitaminen”.

Omdat ze in vet oplosbaar zijn, moeten ze als supplement met voedsel worden geconsumeerd.

Vitamine A houdt het collageengehalte op peil, waardoor wordt voorkomen dat de huid lusteloos, droog, dof wordt en dat de slijmvliezen geïrriteerd raken (ook de geslachtsorganen en darmen bestaan uit slijmvliezen).

Vitamine E is een puur “vrouwelijke” vitamine die een van de sleutelrollen speelt in het vrouwelijke voortplantingssysteem.

Deze vitamines zijn te vinden in vis, eieren, bessen, oliën, kabeljauwlever.

9804ee93b5ffd879db3d4632f589ebc2 via Angel-WingsVitamine D
Vandaag misschien wel de koning van alle vitamines. Recente studies tonen tenminste aan dat het een wondermiddel is voor alle gezondheidsproblemen.

Door het klimaat en het gebruik van zonbescherming (Zonnebrandcreme voorkomt opname van vit D via de huid, incl. slechte zomers)  (en de zon is de belangrijkste bron) ontbreekt vaak vitamine D, wat leidt tot een ernstige storing in het lichaam, om nog maar te zwijgen van de uitwendige manifestaties. (Vit D kreeg men vroeger door in de wintermaanden, de maanden met een R erin levertraan te nemen, een bron van vitamine D nml.)

Als de testresultaten een gebrek hieraan aantonen, dient u uw arts te raadplegen over de vereiste doses en toedieningskuren.

Jodium
Nog een essentieel sporenmineraal. Helaas lijden vele vrouwen aan een disfunctie van de schildklier, die de meest complexe mechanismen van het hele organisme reguleert.

Het is noodzakelijk om te worden getest op TSH (schildklierstimulerend hormoon), bezoek een endocrinoloog en eet regelmatig zeevruchten en noten, en ga ook zo vaak mogelijk naar de zee.
(Koop ook zout met jodium in de winkel)

 

Foliumzuur
Het heeft eigenschappen tegen kanker en als het ontbreekt, verschijnen snel bloedarmoede, irritatie en paniekaanvallen en kan de mentale activiteit vertragen. Omdat foliumzuur in de darmen wordt geproduceerd, kan een tekort aan foliumzuur wijzen op voedingsproblemen.

Om het tekort te voorkomen, is het noodzakelijk om de volgende voedingsmiddelen vaak te eten:

lever,
erwten,
bonen,
asperges,
noten.

 

Gerelateerde berichten