22 september 2020

 

Vijf obscure gezondheidsvoordelen van alcohol

Vijf obscure gezondheidsvoordelen van alcohol

De belangrijkste aspecten van een goede gezondheid zijn voeding, beweging en aardbei-daiquiri. “Wat?” Vraag je. Ja, het lijkt misschien vreemd, maar we vergisten ons niet.

“Studies hebben aangetoond dat matig alcoholgebruik de gezondheid kan verbeteren en de kwaliteit van leven kan verhogen”, zegt Eric Rimm, universitair hoofddocent aan de faculteit voor epidemiologie en voeding aan de Harvard School of Public Health.

Maar voordat je naar openen en drink een fles feestelijke champagne, in gedachten houden dat matiging – een sleutel om de voordelen van alcohol. Dit betekent dat u één klein glas voor vrouwen en twee per dag moet drinken – voor mannen, als er geen ernstige gezondheidsproblemen of chronische ziekten zijn. Het punt is dat op deze manier alcohol een positief effect op het lichaam kan hebben. Hier zijn vijf goede redenen om een ​​bril te verhogen.

Help het hart

Rode wijn wordt al lang beschouwd als een elixer voor een gezond hart . Maar natuurlijk moet je je aan de norm houden. Matige consumptie van alcoholische dranken kan het risico op hartaandoeningen tot 40 procent verlagen, blijkt uit meer dan 100 prospectieve onderzoeken van de Harvard School of Public Health.

Hoe het werkt: de meeste gezondheidsvoordelen van alcohol hangen samen met hun vermogen om een ​​laag cholesterolgehalte te verhogen, een lager cholesterolgehalte te verlagen en bloedproblemen te verminderen die kunnen leiden tot verstopte slagaders en hartaanvallen die ze veroorzaken.

Wat te drinken: Pinot Noir. De drank bevat meer “vechtende” antioxidanten dan welke andere alcoholische drank dan ook. Breng de kurk na één glas terug in de fles, als u een vrouw bent, en na de tweede, als u een man bent.

Manier om gewicht te verliezen

Vergeet de slecht starende bierbuik. In feite kan een matige dosis alcohol juist helpen om af te vallen. Onderzoek gepubliceerd in 2010 over interne geneeskunde toonde aan dat vrouwen die niet meer dan één of twee glazen per dag dronken minder vatbaar waren voor obesitas dan degenen die helemaal niet dronken of veel dronken.

Hoe het werkt: wetenschappers geloven dat het lichaam van degenen die regelmatig en in gematigde doses drinken, zich anders aanpast aan het metabolisme dan het lichaam van degenen die veel drinken, maar zelden. Plus het feit dat vrouwen die regelmatig en in gematigde doses drinken, minder eten, vooral minder koolhydraten, wat bijdraagt ​​aan gewichtsverlies.

Wat te drinken: light bier. Natuurlijk is het veel sierlijker en lekkerder om een ​​cocktail of sterke drank te drinken, nippend aan een rietje in een bar. Maar met Sam Adams Light, Michelob Ultra en Guinness Draft en andere light-bierdranken kun je ook genieten van plezier zonder de smaak en smaak te verliezen.

Lees ook:   Autisme begrijpen: wetenschappelijk bewijs, natuurlijke strategieën en praktische stappen voor een gezond leven

Minder risico op diabetes

Vreemd genoeg is dat zo. Een gematigde hoeveelheid alcohol, zoals al genoemd, over één glas per dag voor vrouwen en ongeveer twee glazen voor mannen, vermindert het risico op diabetes type 2 tot 30 procent.

Hoe het werkt: alcohol verhoogt het niveau van het hormoon, waardoor de insulinegevoeligheid toeneemt. Met andere woorden, het stelt het lichaam in staat glucose als energie te gebruiken. Het helpt de hoeveelheid suiker in het bloed te verminderen en vermindert uiteindelijk het risico op het ontwikkelen van diabetes.

Wat te drinken: “Bloody Mary”. U zult volledig tevreden zijn met slechts één glas. Antioxidant lycopeen in tomatensap geeft het hart ook een gezonde bonus.

Ondersteuning van intelligentie

U kent waarschijnlijk de nadelen van alcohol? Naar de karaokebar gaan leek me een goed idee totdat de video van je optreden op internet verscheen, maar als je verstandig leert drinken, kan een beetje alcohol een ‘mentale achteruitgang’ helpen voorkomen. Onderzoekers hebben ontdekt dat gematigde doses alcohol het risico op het ontwikkelen van cognitieve stoornissen, de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie met 23 procent verminderen in vergelijking met gewelddadig alcoholgebruik.

Hoe het werkt: wetenschappers hebben gesuggereerd dat een matige dosis alcohol het cholesterolgehalte kan handhaven en de bloedtoevoer naar de hersenen kan verbeteren. Alcohol kan hersencellen ook “aanspannen” en voorbereiden om een ​​of ander probleem aan te pakken dat dementie kan veroorzaken.

Wat te drinken: wijn. Dit is een zwak drankje in vergelijking met een samenvatting, gin of sterke drank, het kan een positieve invloed hebben op de hersenen en de geest.

Tegen galstenen

Galstenen – harde, rotsachtige afzettingen die zich vormen in de galblaas en meestal bestaan ​​uit geharde cholesterol die pijn of krampen in de maag kan veroorzaken. Je kunt dit onaangename gevoel vermijden door wat alcohol toe te voegen aan je dagelijkse dieet. Onderzoek toont aan dat regelmatig matig drinken (5-7 dagen per week) in kleine doses het risico op galstenen vermindert. Daarentegen vertoonde het zeldzame gebruik van alcohol (1-2 dagen per week) geen vergelijkbare resultaten.

Hoe het werkt: alcohol beïnvloedt het behoud van normale cholesterolwaarden in het bloed, deze methode beïnvloedt de galblaas. Plus, overgewicht is een van de belangrijkste risicofactoren voor het ontwikkelen van galstenen, dus gematigd drinken kan deze risico’s verminderen en helpen om een ​​gezond gewicht te behouden.

Wat te drinken: “Sangria”. Dit is de eerste drank van gecertificeerde biologische producten. Sangria bevat twee keer meer antioxidanten dan een glas rode wijn. En een glas bevat slechts 120 calorieën.

Gerelateerde berichten