19 januari 2022

 

Doe de bietentest!

Interessant verhaal wel. 😛

27cc2c9b26c0758438e3dc749aeff96c via Angel-Wings

Ben je ooit naar de badkamer gegaan na het eten of drinken van bieten en ziet het toilet er licht roze uit? Er zijn zo vaak dat ik vergat dat ik bieten at en ik was een beetje geschokt door de binnenkant van de toiletpot. Probeer eens bieten om te testen wat er in je omgaat. Bieten zijn een geweldig hulpmiddel om te zien of je te weinig  maagzuur hebt en om te zien hoe snel je spijsvertering voedsel elimineert.

De roze of rode kleur die door bieten wordt veroorzaakt, komt doordat betalainpigmenten worden afgebroken en uitgescheiden, beeturia genaamd. De darmflora en maagzuur hebben de rol de pigmenten in voedsel af te breken. Als je maagzuur te laag is, kan je lichaam de bietenwortels niet goed metaboliseren.

Je maagzuur heeft een PH van 2 nodig om eiwitten af ​​te breken en tegelijkertijd vitamine B12 beschikbaar te maken. Als je niet genoeg maagzuur aanmaakt, kun je eiwitten niet zo goed verteren, wat schade aan je systeem veroorzaakt, omdat eiwitfragmenten in je dunne darm terechtkomen als eiwitfragmenten in plaats van aminozuren. Dit kan een oorzaak zijn van een lekkende darm. Een ander probleem met een laag maagzuur is dat je niet genoeg vitamine B12 opneemt. Dit maakt je lusteloos en vermoeider. Het kunnen verteren en opnemen van de vitamines en mineralen in je voeding is erg belangrijk voor je gezondheid.

Symptomen van te weinig maagzuur:

  • Huidproblemen
  • Vermoeid
  • Lijdt aan brandend maagzuur, indigestie of gas
  • Gemakkelijk aankomen
  • Astma
  • allergieën

De Bietentest: Eet een grote portie bieten en onthoud de datum en tijd waarop je ze hebt ingenomen. Als je roze in je urine of rood in je ontlasting ziet, kijk dan hoe lang het geleden is dat je de bieten hebt gegeten. 

Als uw urine roze is, is uw maagzuur te weinig. Als het duidelijk roder is, heeft u voldoende maagzuur. Nu je weet of je  pH te laag is  door de roze tinten in je urine,
wat doe je dan?

  • Drink voor de maaltijd 15 minuten van tevoren 2 glazen water, één met een eetlepel appelciderazijn.
  • Voeg probiotica toe aan je dieet
  • Voeg dagelijks een T kokosolie toe om slechte bacteriën en candida in je darmen te doden
Lees ook:   6 Reasons Prove that You May Be Vitamin D Deficient

U kunt ook controleren  hoe snel uw spijsverteringsstelsel werkt . Het zou 12-24 uur moeten duren voordat je spijsverteringsstelsel voedsel heeft afgebroken, voedingsstoffen heeft gestuurd waar ze heen moeten en de rest heeft geëlimineerd. Als je meer dan 24 uur na het eten van bieten nodig hebt om ze te verteren, dan blijft afval te lang in je darmen.

 

Als dit gebeurt, dan:

  • Drink meer water
  • Identificeer en elimineer veelvoorkomende voedselgevoeligheden.
  • Meer oefenen
  • Verhoog gefermenteerd voedsel of voeg een probioticum toe
  • Eet vezelrijk voedsel zoals appels, asperges, avocado’s, broccoli, kool, zoete aardappelen, boerenkool en watermeloen
  • Ontspanningstechnieken om stress te verminderen

Behalve dat ze geweldig zijn voor het testen van je spijsvertering, zijn bieten ook zo goed voor je. Bieten zitten boordevol antioxidanten en voedingsstoffen. Ze helpen je spijsvertering, libido, bloeddruk en ze hebben eigenschappen tegen kanker. Dus eet meer bieten en je hebt geen Bietentest nodig?

Gerelateerde berichten