26 november 2020

 

Slaapapneu wat kan helpen

Voor enkele vrienden van mij was ik aan het zoeken op slaapapneu en wat ik vond was wel zo bijzonder dat ik het ook maar op mijn website zet voor anderen…! 🙂

https://www.smarthealth.nl/2018/03/16/sleeptracking-slaap-tracken-bijhouden-app/

https://somnishop.nl/de-beste-snurk-apps-voor-android-en-iphone/

https://apps.apple.com/nl/app/snurklab-snorelab/id529443604

https://apps.apple.com/nl/app/dreammapper/id530569351

https://www.iculture.nl/nieuws/withings-slaapmat-slaapapneu/

https://www.icthealth.nl/nieuws/pacemaker-voor-tong-alternatief-voor-mensen-met-obstructieve-slaapapneu/

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/video/742136/stroomstoot-tegen-slaapapneu

https://medidis.nl/therapieen/osa/http://www.apneupagina.nl/apneu-apparaat/

http://sync.nl/apneu-patienten-slapen-beter-met-apparaat-dat-zachtjes-trilt/

https://apneucentrum.nl/behandeling-mrahttps://www.rtvnoord.nl/nieuws/219814/Smartwatch-geeft-huisartsen-grip-op-apneu

https://nl.dental-tribune.com/news/nieuwe-tongpacemaker-voorkomt-apneu/

Natuurlijke remedies tegen snurken

  1. Eenvoudige schuimwig: elke gezondheidswerker die ooit voor patiënten met chronische ademhalingsproblemen heeft gezorgd, weet ook dat het veel gemakkelijker is om meer rechtop te ademen, ongeveer 30 graden, in plaats van plat op de rug te liggen. Als u merkt dat u meerdere kussens onder uw hoofd en schouders nodig heeft om te slapen, heeft u mogelijk slaapapneu, refluxziekte of andere ademhalingsproblemen. Dus als u op uw rug moet gaan liggen, kan een eenvoudig wigkussen onder uw schouders en hoofd voldoende zijn om het snurken en apneu te stoppen. Voor de lage kosten is het misschien het proberen waard.
  2. Een anti-snurk mondstuk of ander apparaat: lees hieronder het persoonlijke succesverhaal van mijn broer met een anti-snurk mondstuk. Misschien wilt u veel andere anti-snurkapparaten proberen die op de markt zijn. Misschien vindt u gewoon iets dat voor u werkt!
  3. Zijdelingse positionering: simpelweg omdraaien om op uw zij te slapen, kan het snurken oplossen. Mijn man snurkt, maar alleen liggend op zijn rug. Hij is erg mager, dus ik twijfel sterk aan zijn actieve levensstijl dat zijn snurken een probleem is. Ik geef hem een ​​duwtje als ik wakker ben als hij toevallig snurkt, en als hij bij bewustzijn is, rolt hij voor me op zijn zij. Ik heb hem geconditioneerd om daar gevoelig voor te zijn. Er zijn veel producten op de markt om u te helpen aan uw zijde te blijven slapen. Er zijn speciale anti-snurkkussens die je zou kunnen proberen, en wigkussens, evenals de speciale mondstukken zoals die voor mijn broer. Zoek gewoon naar de
  4.  anti-snurkproducten die u aanspreken.
  5. Sinusspoeling / neusspoeling: als u sinusproblemen of allergieën heeft die een obstructie van de keelholte veroorzaken, is de beste aanbeveling van ademhalingsspecialisten sinusspoeling . Je kunt een Neti Pot gebruiken , die in de meeste natuurvoedingswinkels wordt verkocht of mijn voorkeur is om neusspoeling te doen met een eenvoudige plastic fles, van Neilmed , een merk dat ik gebruik en vertrouw. Sinusspoelen is een procedure die wordt aanbevolen door het National Jewish Hospital, een hoog aangeschreven respiratoir ziekenhuis in Denver, Colorado. 

Ademhalingsbevestigingen

Als u een rusteloze slaper bent die snurkt en slaapapneu heeft, wilt u misschien de volgende bevestigingen zeggen in uw meditaties en gebeden voordat u ’s avonds naar bed gaat:

    • De levensadem stroomt door me heen.
    • Ik ben ontspannen en haal diep adem.
    • Ik slaap met de volle adem van vrede.

 

  • Ik slaap rustig en slaap 8 uur lang.

 

  • Ik ben veilig. Alles is goed in mijn wereld.

GEESTELIJKE OPLOSSINGEN OM APNEA TE SLAPEN

  1. Corrigeer uw voeding. Het is duidelijk: stop met het eten van genetisch gemodificeerd voedsel, besproeid met vergif en voer onzin om het dier snel te laten groeien.
  2. Zegen je verleden en laat het gaan. Als je het leven van vandaag oefent en leert van je verleden terwijl je het loslaat, zul je meer wonderen ervaren dan je slaappatroon.
  3. Spreek voor uw behoeften, waaronder:
    1. Veiligheid, zekerheid, comfort, orde, consistentie, controle over je eigen leven.
    2. Betekenis – Vraag uzelf af of uw leven een doel heeft en of u zich door iemand of iets nodig voelt.
    3. Verscheidenheid. Verveling is een echte motivatiemoordenaar.
    4. Liefde en verbinding – Voor spiritueel welzijn heb je iemand of iets nodig om van te houden en om van terug gehouden te worden.
    5. Groei – op het gebied van fysieke, emotionele, intellectuele en spirituele ontwikkeling.
    6. Bijdrage – Waar in je leven zorg je voor en help je anderen?

Wanneer je de spirituele, mentale en emotionele breuken in je persoonlijkheid herstelt, zal je fysieke gezondheid automatisch volgen.

Je lichaam is ontworpen om zichzelf regelmatig te repareren. Wist je dat je longen zichzelf elke zes weken herstellen en vervangen en dat je elke zeven jaar een heel nieuw lichaam hebt?

Onthoud deze drie dingen:

  1. Je moet je cellen de voeding geven die ze nodig hebben om die cellen gezond te laten repliceren.
  2. Laat vanaf vandaag het verleden los en stop met het belasten van je cellen.
  3. En ten slotte, herinner jezelf eraan dat het tijd is om je opnieuw te verbinden met een Kracht die groter is dan jezelf en om vrede in je verleden en vreugde in het heden te brengen.

Article Source: http://EzineArticles.com/9780864

Lees ook:   Sportdrankjes vol rommel maak het zelf

Geliefde,

Slaapapneu (ademhalingsstoornissen tijdens het slapen) kan worden toegeschreven aan teleurstelling, bitterheid, onvergeeflijkheid en wrok overwerk. Er kan een schuldgevoel zijn over het willen uiten van deze gevoelens, maar inhouden dat de persoon zichzelf in feite stikt.

Voeding speelt een grote rol in het genezingsproces. Na verloop van tijd raken onze systemen verstopt met rommel en kunnen ze een goede reiniging gebruiken. Wat we wel en niet in ons lichaam stoppen op het gebied van eten en drinken, heeft veel te maken met het vermogen van onze lichaamscellen om zichzelf te regenereren. Ik stel voor om naar een goede voedingsdeskundige te gaan voor een lichaamsreiniging onder toezicht en om het beste dieet en voedingsplan voor uw specifieke lichaam te vinden. Dit doen is een daad van liefde voor jezelf.

Bevestig:
IK VERTROUW OP HET LEVENSPROCES. NIETS IN HET VERLEDEN OF HUIDIG STORT MET DE GODDELIJKE JUISTE STROOM VAN MIJN LEVEN. IK BEN GEZOND EN GELUKKIG HIER EN NU.

Oorzaken

Mogelijke oorzaken van slaapapneu zijn onder meer:

  • verstopte neus – het vernauwt de bovenste luchtweg en verhoogt het risico op zowel slaapapneu als snurken bij mensen met allergische rhinitis;
  • een familiegeschiedenis hebben – er kunnen genen zijn die van uw ouders zijn geërfd, waardoor u vatbaarder kunt worden voor de aandoening;
  • menopauze (bij vrouwen) – het treedt op wanneer een vrouw niet meer op natuurlijke wijze zwanger kan worden en geen menstruatie meer heeft; de veranderingen in de hormoonspiegels tijdens de menopauze kunnen ervoor zorgen dat de keelspieren meer ontspannen dan normaal;
  • roken van tabak en tweedehands roken – u krijgt meer kans om de aandoening te ontwikkelen als u regelmatig wordt blootgesteld aan tabaksrook;
  • alcohol – het kan van invloed zijn op hoe de hersenen de spieren beheersen die betrokken zijn bij ademhalen of slapen; het kan ook de ontspanning van de spieren in de keel en mond vergroten, waardoor de bovenste luchtweg wordt gesloten;
  • met een ongebruikelijke binnenhalsstructuur – grote amandelen, tong of adenoïden, een smalle luchtweg of een kleine onderkaak;
  • medicijnen gebruiken met een kalmerend effect – zoals kalmerende middelen of slaaptabletten;
  • met een grote nek – mannen met een kraagmaat groter dan 17 inch (43 cm) hebben een grotere kans om de aandoening te ontwikkelen;
  • 40 jaar of ouder zijn;
  • mannelijk zijn, voor vrouwen echter, neemt het risico op slaapapneu toe met de menopauze;
  • overgewicht hebben – als u zwaarlijvig bent met een body mass index van 30 of hoger of overgewicht met een BMI van 25 of meer, is het risico op de aandoening aanzienlijk groter.

Emotionele en spirituele betekenis van slaapapneu

Moeilijk uitademen duidt op een terugtrekking in jezelf; je hebt geen diepe aspiraties meer en op de een of andere manier wacht je op de dood, wachtend op je ‘laatste adem’.

Dit geldt vooral als u last heeft van slaapapneu.

In dit geval heb je het gevoel dat er iets in de lucht is dat niet ‘lekker ruikt’. Je voelt je in gevaar, zelfs als je de bron niet kunt identificeren en je je veilig wilt voelen, zoals in de baarmoeder van je moeder.

Geef dingen op die niet goed voor je zijn.

Accepteer dat je leven op veel manieren verandert en dat sommige van je dromen kapot kunnen gaan. Het is tijd om uit te kijken naar de toekomst en vol vertrouwen je rechtmatige plaats in het leven in te nemen.

Emotionele en spirituele betekenis van snurken

Een snurker is een conservatieve persoon die zich moeilijk kan aanpassen aan nieuwe eisen en niets wil opgeven dat ze in het verleden heeft meegemaakt (ideeën, gedrag, kleding, huis, enz.).

Dit individu behoudt alles wat hij in de loop van de tijd heeft verzameld, inclusief oude gewoonten die nu alledaagse gewoonten zijn geworden.

Daarom kan hij zich niet vrij bewegen in zijn huidige activiteiten.

Wat deze persoon overdag zou willen zeggen en niet kan, zegt ze ’s nachts luid. Ze is ook ontevreden over de relatie waarin ze zich bevindt, maar wil haar partner niet opgeven.

Ze denkt dat ze in gevaar is en ze is ervan overtuigd dat ze door snurken om hulp kan vragen.

 

Gerelateerde berichten