BuitenaardsPolitiek-EliteWetenschap & Ontwikkeling

Ondoordringbaar schild ontdekt rond de aarde

Van Allen Belt: Ondoordringbaar schild ontdekt op een hoogte van 11.500 kilometer rond de aarde. Hoe zou er dan een maanlanding kunnen plaatsvinden?

5186a36e9f47361e5eb3f54559a44572 AnGel-WinGs.nl

Een groep wetenschappers, waaronder prof. Daniel Baker , directeur van het Laboratorium voor Atmosferische en Ruimtefysica (LASP) bij CU-Boulder , heeft op een hoogte van 11.500 km een ​​onoverkomelijke barrière ontdekt die zich rond onze hele planeet Aarde uitstrekt. Deze barrière bestaat uit zogenaamde ‘killer-neutronen’ die alles verbranden en doden dat door deze barrière probeert te dringen.

De ruimteomgeving nabij de aarde is een complexe interactie tussen het magnetische veld van de aarde, koud plasma dat uit de ionosfeer opstijgt, en heter plasma dat wordt gegenereerd door zonnewind. Deze interactie combineert en onderhoudt een stralingsgordel die de aarde omringt.

Deze interacties zorgen ervoor dat de stralingsgordels rond de aarde behouden blijven. De interacties van het plasma kunnen scherp gedefinieerde gebieden in deze banden creëren. Naast de binnenste en buitenste stralingsgordels werkt het koelere plasma van de plasmasfeer samen om de meer energetische elektronen weg te houden van buiten de grens, de plasmapauze. De stralingsgordels (regenboogkleuren) en de plasmapauze (blauwgroen oppervlak) omringen de aarde, waarvan de structuur grotendeels wordt bepaald door het dipoolmagnetisch veld van de aarde (weergegeven door de cyaan gebogen lijnen).

De stralingsgordel wordt opengesneden, waardoor tegelijkertijd representatieve gevangen geladen deeltjes zichtbaar worden die rond de magnetische veldstructuur draaien. Gele deeltjes vertegenwoordigen negatief geladen elektronen, blauwe deeltjes vertegenwoordigen positief geladen ionen. Als de massa’s en energieën van de deeltjes echter realistisch zouden worden geschaald, zou de spiraalbeweging op deze afstand niet zichtbaar zijn, dus werden de massa’s en afmetingen van de deeltjes aangepast om deze zichtbaar te maken.

8b1f92d7df0388fd5d8aff49734fc864 AnGel-WinGs.nl

De Van Allen-sondes, Explorer 1 en NASA

De barrière werd ontdekt in de Van Allen-stralingsgordels – een verzameling geladen deeltjes die bij elkaar worden gehouden door het magnetische veld van de aarde – met behulp van NASA’s Van Allen-sondes , die in augustus 2012 werden gelanceerd om de regio te bestuderen. De Van Allengordel zelf werd in 1958 ontdekt door de Amerikaanse satelliet Explorer 1 en is al gedeeltelijk verkend.

Reeds in de afgelopen decennia hebben sommige onderzoekers ontdekt dat de omvang ervan soms verandert, dat het samenkomt of zelfs af en toe in drie gordels kan worden gesplitst. Maar over het algemeen strekt de binnenste gordel zich uit van 650 tot 9.650 km boven het aardoppervlak, en de buitenste gordel strekt zich uit van 13.500 tot 58.000 km boven het aardoppervlak.

De nieuwe gegevens van de Van Allen Probes laten zien dat de binnenrand van de buitenste gordel (op ongeveer 11.500 km hoogte) eigenlijk heel uitgesproken is. Voor de snelste en meest energetische elektronen is deze rand een scherpe grens waar elektronen onder normale omstandigheden eenvoudigweg niet doorheen kunnen.

“Het is bijna alsof deze elektronen tegen een glazen wand in de ruimte botsen. Vergelijkbaar met de krachtvelden in Star Trek die worden gebruikt om buitenaardse wapens af te weren, zien we hier een onzichtbaar schild dat de elektronen blokkeert. “Dit is een uiterst raadselachtig fenomeen”, zegt prof. Baker , hoofdauteur van de studie gepubliceerd in het tijdschrift Nature .

Wetenschappers dachten oorspronkelijk dat de sterk geladen elektronen langzaam naar de bovenste lagen van de atmosfeer afdreven en geleidelijk werden uitgedoofd door interacties met luchtmoleculen.

4cce8e680335a8ee715f1c2e4e32187f AnGel-WinGs.nl

Professor Daniel Baker en de elektronenbarrière

“Maar de ondoordringbare barrière die door de twee Van Allen-sondes werd ontdekt, houdt de elektronen tegen voordat ze zelfs maar zo ver komen”, zegt prof. Baker .

Hij en zijn collega’s onderzochten een hele reeks scenario’s over hoe zo’n beschermend schild zou kunnen worden gecreëerd en onderhouden. Ze vroegen zich af hoe dit iets te maken zou kunnen hebben met de magnetische veldlijnen van de aarde, die protonen en elektronen opvangen en controleren door ze heen en weer te laten stuiteren tussen de polen van de aarde, als kralen aan een touwtje. Ze onderzochten ook of radiosignalen van menselijke zenders op aarde de geladen elektronen bij de barrière konden verspreiden en voorkomen dat ze naar beneden bewegen.

“Geen van beide verklaringen was wetenschappelijk verantwoord ,” zei prof. Baker . “De natuur verafschuwt sterke gradiënten en vindt meestal manieren om deze af te vlakken, dus we zouden verwachten dat sommige relativistische elektronen naar binnen bewegen en andere naar buiten. Het is niet duidelijk hoe de langzame, geleidelijke processen die bij de beweging van deze deeltjes betrokken zouden moeten zijn, op dit punt in de ruimte zo’n scherpe, aanhoudende grens kunnen opleveren. Een ander scenario is dat de enorme wolk van koud, elektrisch geladen gas, de plasmasfeer genaamd , die 965 km boven de aarde begint en zich duizenden kilometers uitstrekt tot in de buitenste Van Allengordel , elektronen op de grens heeft met lage frequenties die elektromagnetische golven verstrooit. die een plasma-sferisch sissend geluid produceren. Het geluid klinkt als witte ruis wanneer het via een luidspreker wordt afgespeeld. De sleutel is om de regio nauwlettend in de gaten te blijven houden, wat we kunnen doen dankzij de krachtige instrumenten van de Van Allen-sondes. Als de zon de magnetosfeer van de aarde werkelijk bombardeert met een coronale massa-uitstoot, vermoed ik dat deze enige tijd door het beschermende schild heen zal breken.”

Afbeelding van verhaalpin

John Foster , adjunct-directeur van het Haystack Observatory bij MIT , die ook de auteur is van gerelateerd gepubliceerd onderzoek, legt uit:

“Het is een heel ongebruikelijk, buitengewoon en apart fenomeen. Als je een satelliet of een ruimtestation in een baan om de aarde zou parkeren met mensen binnen deze ondoordringbare barrière, zou je eigenlijk verwachten dat ze een veel langere levensduur hebben.

Hij verklaart hierbij diplomatiek dat het overwinnen van dit schild, dat is geïntegreerd in de Van Allengordel, feitelijk niets doorlaat, noch een satelliet, noch een mens.

Was de maanlanding nep? Is de aarde plat?

Als het Star Trek -achtige schild de aarde omringt, dat is gemaakt van dodelijke elektronen, dan rijst al snel de vraag: hoe kon het Amerikaanse aluminium in 1969 naar de maan vliegen? Was dit allemaal slechts een televisieprogramma om de Russen een stap voor te zijn op het gebied van de ruimtevaart?

De zogenaamde flat-earthers beweren dat de aarde plat is en ontkennen bovendien het bestaan ​​van een echte maanlanding. Ze zeggen ook dat er nooit een maanlanding had kunnen plaatsvinden. Maar ze houden waarschijnlijk niet van het bestaan ​​van een schild dat de aarde omringt en niets doorlaat en er zeker een koepel van zal maken. Maar hoe dan ook, we kunnen opnieuw zien dat NASA pas vele decennia later de kennis onthulde dat de aarde zo’n schild had.

In dit opzicht kan het zijn dat er nooit een maanlanding heeft plaatsgevonden, omdat niet alleen de maanraket, maar ook de inzittenden ervan levend hadden moeten worden gegrild als ze probeerden het schild te passeren. Hoe kwamen ze dan op de maan?

Stanley Kubrick en de nep-maanlanding

Stanley Kubrick (1930-1999) werd wereldberoemd door het maken van de cultfilm ‘ 2001: A Space Odyssey ’. Een bijzonder soort sciencefiction die bij veel fans van dit soort films permanent in de hersenen is gebrand. Een kosmisch-esoterische opera op zijn best. Niet alleen de zwarte monolieten en de ontmoeting met God zijn onvergetelijk, maar ook de Donauwals van Johann Strauss bij het activeren van de landingscomputer voor een ruimtestation.

Op 4 maart 1999, drie dagen voor de dood van Stanley Kubrick , gaf de wereldberoemde filmproducent zijn allerlaatste interview . Dit twee uur durende interview werd gefilmd door documentairemaker T. Patrick Murray . Kubrick was zich ervan bewust dat hij nog maar drie dagen te leven had en gaf daarom dit interview. Hij wilde iets heel belangrijks zeggen: hij legde uit dat de Amerikanen hem in de jaren zestig hadden benaderd en wilden dat hij de maanlanding in een filmstudio zou filmen. Alles moest eruit zien alsof de astronauten daadwerkelijk op de maan waren.

Iedereen van de oudere generatie zat in 1969 aan de televisie gekluisterd en keek live naar de maanlanding. Je herinnert je het moment waarop Neil Armstrong werd herkend als de eerste persoon die de ladder op de maan afdaalde en zijn voet de grond raakte. Maar niemand vroeg zich af wie dit gefilmd heeft! Was de cameraman de eerste man op de maan of was het allemaal maar een studio-opname?

Uit analyses van de foto’s en filmbeelden van het maanoppervlak uit 1969 blijkt duidelijk dat deze zich in een studio moeten hebben afgespeeld. Het is nu gemakkelijk om de grenzen van het “maanstof” te zien, een scherm erachter en de verdeling van schaduwen van de astronauten laten zien dat er niet slechts één lichtbron (zon) moet zijn geweest , maar twee verschillende lichtbronnen (koplampen) . Vandaar de verschillende schaduwen die de astronauten werpen.

ea2367f416764a68e0e24994ffe9bb47 AnGel-WinGs.nl

Veel fans van Kubricks films zouden ook graag aanwijzingen hebben ontdekt, bijvoorbeeld in zijn horrorfilm ” The Shining “, die de regisseur symbolisch verwerkte, waarin hij probeerde te bekennen dat de maanlanding nep was en dat hij zijn schuldgevoelens van zich af wilde werpen. geweten daarin.

Of alle veertien NASA- maanlandingen nep waren , kan een andere vraag zijn, want er zijn zeker al een tijdje alternatieven om naar de maan te gaan, maar blijkbaar was de maanlanding van 1969 absoluut een eenvoudige Hollywood- productie met Stanley Kubrick als regisseur of iemand anders.

Wat in ieder geval interessant is, is dat niet alleen de Fact-Corrective , maar ook tientallen reguliere artikelen het internet overspoelen met de stelling op de eerste vijf pagina’s van de zoekmachines dat het complete onzin is om de maanlanding als een geplande te interpreteren. televisieshow. Het is ook moeilijk om er op YouTube video’s over te vinden , dus je moet naar Odyssey gaan. Deze omstandigheden alleen al zijn tegenwoordig bijna voldoende om het tegenovergestelde aan te nemen. Het is ook heel spannend dat Wikileaks er een video over heeft vrijgegeven.

Het matrixraster

Voor iemand die ervan uitgaat dat de aarde een kunstmatige matrix is , gecreëerd door een kunstmatige maan , die een veld opwekt dat de aarde omringt en niets of niemand doorlaat – zoals een gevangenishek – wordt het duidelijk waar men in relatie mee te maken heeft. naar dit ondoordringbare schild. Sommigen noemen het een matrixraster, anderen een Van Allen-gordel en weer anderen een moordend neutronenschild, maar ze bedoelen allemaal hetzelfde.

Het feit dat de maanlanding nep was, is geen bewijs voor het bestaan ​​van een platte aarde, maar in ieder geval een sterke indicatie dat de aarde omgeven is door een kunstmatig veld of schild dat de bewoners plichtsgetrouw in hun leefgebied houdt.

Bronnen:
“Een ondoordringbare barrière voor ultrarelativistische elektronen in de Van Allen-stralingsgordels.”, DN Baker et al. 2014. Nature 515, pagina’s 531-534
Sci News Blog
Ontdek Deep Space Blog