...
Edgar-CayceGezondheid & Uiterlijk

Het pH-dieet – een sleutel tot een goede gezondheid

In het dieet zouden we ongeveer 20 procent zuurproducerend tot 80 procent alkalisch producerend dieet houden. (1522-2)

Hoewel natuurgeneeskundige artsen een breed scala aan gezondheidsbevorderende diëten leren, was het het Cayce-materiaal dat het pH-dieet voor mij echt onderstreepte. Edgar Cayce herhaalde het pH-dieet herhaaldelijk, in meer dan 330 metingen, voor immuunondersteuning en preventie en behandeling van chronische aandoeningen. Vaak het 80/20-dieet genoemd, wordt een pH-gebalanceerd dieet gekenmerkt door 80% van de dagelijkse inname te eten van voedsel dat een hogere, meer alkalische pH vormt en 20% van de inname van voedsel dat een lagere, meer zure pH vormt. Wat zijn deze alkalische en zuurvormende voedingsmiddelen?

Hoewel er enkele uitzonderingen zijn, zijn alkalivormende voedingsmiddelen fruit en groenten. Zuurvormende voedingsmiddelen zijn granen, eiwitten en zetmeel. Hoewel we beide categorieën voedingsmiddelen nodig hebben, zit het geheim in de verhouding. Naar aanleiding van de metingen introduceerde ik het concept van het eten van “alkalisch” persoonlijk, vooral voor de gewone verkoudheid. Ik merkte dat als ik het Cayce-alkalische dieet begon met een nieuwe verkoudheid, ik het routinematig zag verdwijnen in 0-3 dagen, versus 7 gebruikelijke dagen van ellende. Zo aangemoedigd, adviseerde ik in de loop van de tijd het dieet in verschillende situaties in de privépraktijk. Ik zag een patiënt die een tiener was met gemeenschap verworven MRSA-infectie (methicilline-resistente Staphylococcus aureus). Zoals de aard van MRSA kan zijn, had hij maandenlang een terugkerende huidinfectie, ondanks meerdere antibiotica. Naarmate we meer spraken, werd het duidelijk dat zijn dieet de oorzaak van de problemen was. Het bestond uit fastfood, diepvriesvlees en kaasmaaltijden, veel snacks en snoep, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend. Ik zag het routinematig verdwijnen in 0-3 dagen, versus 7 gebruikelijke dagen van ellende.

 

Zo aangemoedigd, adviseerde ik in de loop van de tijd het dieet in verschillende situaties in de privépraktijk. Ik zag een patiënt die een tiener was met gemeenschap verworven MRSA-infectie (methicilline-resistente Staphylococcus aureus). Zoals de aard van MRSA kan zijn, had hij maandenlang een terugkerende huidinfectie, ondanks meerdere antibiotica.

Naarmate we meer spraken, werd het duidelijk dat zijn dieet de oorzaak van de problemen was.

Het bestond uit fastfood, diepvriesvlees en kaasmaaltijden, veel snacks en snoep, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend.

Ik zag het routinematig verdwijnen in 0-3 dagen, versus 7 gebruikelijke dagen van ellende. Zo aangemoedigd, adviseerde ik in de loop van de tijd het dieet in verschillende situaties in de privépraktijk. Ik zag een patiënt die een tiener was met gemeenschap verworven MRSA-infectie (methicilline-resistente Staphylococcus aureus). Zoals de aard van MRSA kan zijn, had hij maandenlang een terugkerende huidinfectie, ondanks meerdere antibiotica. Naarmate we meer spraken, werd het duidelijk dat zijn dieet de oorzaak van de problemen was. Het bestond uit fastfood, diepvriesvlees en kaasmaaltijden, veel snacks en snoep, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend. Ik zag een patiënt die een tiener was met gemeenschap verworven MRSA-infectie (methicilline-resistente Staphylococcus aureus). Zoals de aard van MRSA kan zijn, had hij maandenlang een terugkerende huidinfectie, ondanks meerdere antibiotica. Naarmate we meer spraken, werd het duidelijk dat zijn dieet de oorzaak van de problemen was.

Lees ook:   Gezichtsfitness

Het bestond uit fastfood, diepvriesvlees en kaasmaaltijden, veel snacks en snoep, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend. Ik zag een patiënt die een tiener was met gemeenschap verworven MRSA-infectie (methicilline-resistente Staphylococcus aureus). Zoals de aard van MRSA kan zijn, had hij maandenlang een terugkerende huidinfectie, ondanks meerdere antibiotica. Naarmate we meer spraken, werd het duidelijk dat zijn dieet de oorzaak van de problemen was. Het bestond uit fastfood, diepvriesvlees en kaasmaaltijden, veel snacks en snoep, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend. bevroren vlees- en kaasmaaltijden, veel snacks en zoetigheden, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend. bevroren vlees- en kaasmaaltijden, veel snacks en zoetigheden, frisdrank. Het bleek dat hij bewust geen groente of fruit tot zich nam. In de wereld van de pH was zijn dieet erg zuurvormend.

Ik leerde van het Cayce-materiaal dat in een zure omgeving bacteriën en virussen de neiging hebben om te gedijen. Dus stemde ik zijn interventie af op een korte maar dramatische pH-revisie van het dieet gedurende een week. De eerste 3 dagen bestond het ontbijt uit sinaasappelsap met 2 citroenen erin en citrusvruchten. Voor lunch en diner zou hij groentesoepen, salades, gekookte groenten en daarna vers fruit hebben. Na deze drie dagen konden ze vlees en zetmeel opnieuw introduceren, maar slechts bij ongeveer 20% van de dagelijkse inname. Hij moest voor 80% van zijn maaltijden fruit en groenten eten. Ik volgde ze binnen een week op. Ze deden wat ze hadden opgedragen, en zie, zijn infectie was weg! Sterker nog, bij een toekomstige follow-up een maand later kwam de MRSA niet terug.

Ik was opgewonden en verrast dat ik zo snel een succesvolle oplossing voor deze patiënt had gemaakt. Naarmate ik dit dieet meer gebruikte, zag ik veel meer positieve resultaten. Deze consistente positieve resultaten riepen bij mij de vraag op; wat heeft de wetenschap geleerd sinds de suggesties van Cayce? Het blijkt dat een pH-gebalanceerd dieet meer is dan een rage of holistische gezondheidstrend. De pH van bloed wordt binnen een strak bereik gehouden voor een normale functie. Dit bereik is 7,35-7,45. Het lichaam gebruikt verschillende buffersystemen om de pH van ons bloed te houden van een staat van acidemie (minder dan 7,35) of een staat van alkalose (hoger dan 7,45). Beide toestanden van abnormaal hoge en lage pH hebben ernstige medische gevolgen. Maar hoe zit het met subtiele veranderingen in de cijfers, nog steeds binnen het “normale” bereik? wat heeft de wetenschap geleerd sinds de suggesties van Cayce? Het blijkt dat een pH-gebalanceerd dieet meer is dan een rage of holistische gezondheidstrend. De pH van bloed wordt binnen een strak bereik gehouden voor een normale functie. Dit bereik is 7,35-7,45. Het lichaam gebruikt verschillende buffersystemen om de pH van ons bloed te houden van een staat van acidemie (minder dan 7,35) of een staat van alkalose (hoger dan 7,45). Beide toestanden van abnormaal hoge en lage pH hebben ernstige medische gevolgen. Maar hoe zit het met subtiele veranderingen in de cijfers, nog steeds binnen het “normale” bereik? wat heeft de wetenschap geleerd sinds de suggesties van Cayce? Het blijkt dat een pH-gebalanceerd dieet meer is dan een rage of holistische gezondheidstrend. De pH van bloed wordt binnen een strak bereik gehouden voor een normale functie. Dit bereik is 7,35-7,45. Het lichaam gebruikt verschillende buffersystemen om de pH van ons bloed te houden van een staat van acidemie (minder dan 7,35) of een staat van alkalose (hoger dan 7,45). Beide toestanden van abnormaal hoge en lage pH hebben ernstige medische gevolgen. Maar hoe zit het met subtiele veranderingen in de cijfers, nog steeds binnen het “normale” bereik? Beide toestanden van abnormaal hoge en lage pH hebben ernstige medische gevolgen. Maar hoe zit het met subtiele veranderingen in de cijfers, nog steeds binnen het “normale” bereik? Beide toestanden van abnormaal hoge en lage pH hebben ernstige medische gevolgen. Maar hoe zit het met subtiele veranderingen in de cijfers, nog steeds binnen het “normale” bereik?

Lees ook:   Dít is het beste tijdstip om seks te hebben

In het begin van de jaren tachtig werd in het onderzoek aangetoond dat voeding de zuurbelasting van het systeem kan verhogen en de pH kan veranderen naar het lagere (meer zure) einde van het fysiologisch normale bereik (ongeveer 7,36). Wanneer we eten, worden bepaalde voedingsmiddelen afgebroken tot voorlopers van de zuurproductie (voornamelijk voedingsmiddelen met een hoog fosforgehalte en aminozuren uit eiwitten). Wanneer een persoon deze voedingsmiddelen eet die zuurvormend zijn, treden er verschillende mechanismen op met als resultaat dat het lichaam een ​​toename van H+ (zuren) en een afname van plasmabicarbonaat (base) oploopt. Als voedingspatronen chronisch zijn, volgt een voortdurende verandering in de pH naar de onderkant van normaal. Deze trend om een ​​chronische lage normale pH te hebben, wordt “laaggradige acidose” genoemd. Het tegengaan van dit effect in het lichaam kan worden gedaan door de inname van base- of alkalivormende voedingsstoffen (kalium, magnesium,

Er is momenteel onderzoek om aan te tonen dat ‘laaggradige metabole acidose’ wordt geassocieerd met de ontwikkeling van nierstenen, progressie van chronische nierziekte, diabetes mellitus type 2, hypertensie, spieratrofie, niet-alcoholische leversteatose, ontwikkeling van kanker en botverlies. Er is zelfs onderzoek dat een verhoogd algemeen sterftecijfer associeert met laaggradige metabole
acidose.

Er is dus veel wijsheid en wetenschap om uw pH in evenwicht te houden. Probeer het zelf uit, zodat u kunt profiteren van deze sleutel tot een goede gezondheid.

Bron

Gerelateerde artikelen

Back to top button