Politiek-Elite

Bijna een miljard genetisch gemodificeerde muggen worden vrijgelaten in Florida en Texas

De feiten:Het Britse biotechnologiebedrijf Oxitec kreeg de goedkeuring van de Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) om ongeveer een miljard genetisch gemodificeerde mannelijke muggen vrij te laten in Florida en Texas, ondanks tegenstand van velen.
Denk na over:Hoe kan dit gebeuren zonder of met toestemming als wereldburger, vooral wanneer er zoveel duidelijke zorgen zijn die worden geuit door zoveel niet-bedrijven / aan de overheid gelieerde wetenschappers die onderzoek publiceren?
Wat is er gebeurd: een paar maanden geleden ontving het Britse biotechnologiebedrijf Oxitec de goedkeuring van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) om ongeveer een miljard genetisch gemodificeerde mannelijke muggen vrij te laten in Florida en Texas, de beslissing kwam een ​​stap dichter bij de realiteit nadat de regelgevende instanties van de staat het idee hadden goedgekeurd, ondanks het bezwaar van veel milieuactivisten en wetenschappers.

Het doel van de geplande vrijlating is zogenaamd om te helpen bij het bestrijden van ziekten waarmee normale muggen mensen besmetten, zoals malaria. Voor deze specifieke release zijn de in het laboratorium gewijzigde, gepatenteerde beestjes lid van de Aedes aegypti, de soort mug die ziekten zoals gele koorts, malaria en chikungunya verspreidt. Ze zijn genetisch gewijzigd om toekomstige muggenpopulaties kunstmatig te verminderen.

Er wordt ons verteld dat het plan is om deze insecten los te laten, zodat ze kunnen paren met vrouwelijke muggen en zwakke nakomelingen kunnen produceren die nooit volwassen worden, waardoor de totale populatie afneemt en op zijn beurt de snelheid van ziekteverspreiding wordt verminderd. Mannetjesmuggen drinken geen mensenbloed, en aangezien alle muggen mannelijk zijn, hoef je je nergens zorgen over te maken, maar dit is gewoon niet waar. Het vrijlaten van bijna een miljard genetisch gemodificeerde muggen in het milieu roept meerdere redenen op tot bezorgdheid, en een percentage van de vrijgelaten insecten zullen nog steeds genetisch gemodificeerde vrouwtjes zijn die in staat zijn mensen en andere dieren te bijten, waarover hieronder meer.

Waarom dit belangrijk is: het is belangrijk om te vragen waarom de onafhankelijke wetenschappers die reden tot bezorgdheid over deze nieuwe technologie hebben geuit, worden genegeerd, en of federale gezondheidsinstanties zoals de EPA en biotechreuzen zoals Oxitec eigenlijk meer macht en invloed hebben wanneer het komt erop aan zo’n goedkeuring te krijgen. Weten we echt wat er achter de schermen gebeurt binnen deze federale gezondheidsregulerende instanties? De CDC SPIDER is een van de vele geweldige voorbeelden die door de jaren heen naar voren zijn gekomen. Als de geschiedenis ons iets vertelt, lijkt een gemeenschappelijk thema corruptie en de opzettelijke vernietiging van gegevens te zijn die de plannen van het bedrijf belemmeren.

Het is ook opmerkelijk om te vermelden dat deze muggen al over de hele wereld zijn vrijgelaten. Meerdere regio’s in Afrika zijn hieraan onderworpen en van 2013 tot 2015 heeft Oxitec er miljoenen vrijgelaten in wijken in Jacobina, Brazilië. In dit geval gaven sommige van de gen-bewerkte muggen hun genen door aan de inheemse insecten, waardoor ze zich zorgen maakten dat ze een robuustere hybride soort creëerden.

Ze ontdekten dat sommige van de genen van de genetisch gemodificeerde muggen waren overgedragen op de inheemse bevolking. Met andere woorden, sommige nakomelingen hadden het overleefd en waren sterk genoeg om zich voort te planten. Deze nieuwe populatie is een hybride van Braziliaanse muggen en de genetisch gemodificeerde muggen die zijn gemaakt van stammen in Cuba en Mexico, volgens de studie, die op 10 september werd gepubliceerd in het tijdschrift Scientific Reports .

In feite waren de genen die werden doorgegeven niet de geknepen genen die waren ontworpen om de muggen te doden en te taggen, maar eerder genen van de stammen in Cuba en Mexico, volgens het tijdschrift Science . De onderzoekers merkten ook op dat deze vermenging van genen zou kunnen hebben geleid tot een “robuustere populatie”, misschien een die beter bestand zou zijn tegen insecticiden of ziekten zou kunnen overdragen, meldde het tijdschrift Science. ( bron )

Oxitec heeft zich altijd verzet tegen wetenschap die afkomstig is van onafhankelijke wetenschappers, en de wetenschap die wordt gebruikt om goedkeuring te krijgen voor de introductie van genetisch gemodificeerde muggen in het milieu, komt rechtstreeks van het bedrijf.

Critici hebben Oxitec beschuldigd van een gebrek aan transparantie. Eerder dit jaar onderzochten wetenschappers van het Max Planck Instituut voor Evolutionaire Biologie in Duitsland informatie over de introductie van gemodificeerde insecten in het milieu in Maleisië en Grand Cayman, die werd uitgevoerd door Oxitec. De bevindingen van de wetenschappers suggereren dat er “tekortkomingen zijn in de wetenschappelijke kwaliteit van regelgevende documenten en een algemene afwezigheid van nauwkeurige experimentele beschrijvingen die beschikbaar zijn voordat de releases beginnen”.

Er zijn verschillende zorgen, zoals: wat gebeurt er als iemand een beet krijgt van een van deze muggen? Het bedrijf had op grote schaal bekendgemaakt dat ze alleen mannetjes vrijgaven, die niet bijten. Maar het blijkt dat hun methode om mannetjes van vrouwtjes te sorteren gebrekkig is, en duizenden bijtende vrouwtjesmuggen worden vrijgelaten . Bovendien is hun methode om niet-levensvatbare nakomelingen te creëren ook onjuist. Tussen 3% -15% van de nakomelingen overleeft en gedijt. Dit kan duidelijk gelijk staan ​​aan miljoenen bijtende vrouwtjes, geboren uit een genetisch gemanipuleerde stamboom.

Het potentieel bestaat voor deze genen, die van de ene plaats naar de andere springen, om menselijk bloed te infecteren door het binnenkomen via huidlaesies of ingeademd stof. Een dergelijke overdracht kan mogelijk grote schade aanrichten aan het menselijk genoom door “insertiemutaties” en andere onvoorspelbare soorten DNA-schade te creëren. ( Joe Cummins , oud-professor genetica aan de Western University, London, Ontario)

Todd Shelly, een entomoloog voor de landbouwafdeling in Hawaï, zei dat 3,5 procent van de insecten in een laboratoriumtest de volwassen leeftijd overleefde, ondanks dat ze vermoedelijk het dodelijke gen droegen. ( bron )

Een andere factor om te overwegen is dit:

Tetracycline en andere antibiotica komen nu voor in het milieu, in bodem- en oppervlaktewatermonsters. Deze gg-muggen zijn ontworpen om te sterven in afwezigheid van tetracycline (dat in het laboratorium wordt geïntroduceerd om ze lang genoeg in leven te houden om te broeden). Ze waren op deze manier ontworpen, ervan uitgaande dat ze GEEN toegang zouden hebben tot dat medicijn in het wild. Met blootstelling aan tetracycline (bijvoorbeeld in een meer) zouden deze mutante insecten zelfs in het wild kunnen gedijen , waardoor mogelijk een nachtmerrieachtig scenario ontstaat . ( bron )

Het is ook belangrijk op te merken dat er nergens ter wereld een specifiek reguleringsproces is voor gg-insecten. Oxitec lijkt het besluitvormingsproces over de hele wereld te zijn geïnfiltreerd en ze hebben een nauwe relatie met het multinationale pesticiden- en zaadbedrijf Syngenta. Oxitec heeft al grootschalige open releases van gg-muggen gemaakt op de Kaaimaneilanden, Maleisië en Brazilië en ontwikkelt samen met Syngenta gg-landbouwplagen. ( bron )

Waar hebben we dit eerder gezien? Niet lang geleden schreef ik een artikel over glyfosaat, een actief ingrediënt in Monsanto’s Roundup-herbicide en hoe het onlangs opnieuw werd goedgekeurd en goedgekeurd door het Europees Parlement. Parlementsleden ontdekten echter dat de wetenschap die hun werd gegeven, geplagieerd was, vol met industriële wetenschap geschreven door Monsanto. Dit is slechts een van de vele voorbeelden. U kunt meer lezen over dat verhaal te lezen hier .

Een rapport dat al in 2012 werd vrijgegeven door GeneWatch UK, Testbiotech, Berne Declaration, SwissAid en Corporate Europe Observatory legt uit:

Regelgevende beslissingen over genetisch gemodificeerde insecten in Europa en de rest van de wereld worden beïnvloed door bedrijfsbelangen, aangezien het Britse biotechbedrijf Oxitec is geïnfiltreerd in besluitvormingsprocessen over de hele wereld. Het bedrijf heeft nauwe banden met het multinationale pesticiden- en zaadbedrijf Syngenta. Oxitec heeft al grootschalige open releases van gg-muggen gemaakt op de Kaaimaneilanden, Maleisië en Brazilië en ontwikkelt samen met Syngenta gg-landbouwplagen.

De Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) is een van de vele voorbeelden die laat zien hoe de industrie haar invloed organiseert. In de werkgroep genetisch gemodificeerde insecten van de EFSA, die is opgericht om richtlijnen te ontwikkelen voor de risicobeoordeling van genetisch gemanipuleerde insecten, zijn er verschillende gevallen van belangenconflicten, waaronder deskundigen met banden met Oxitec die hun belangen slechts gedeeltelijk hebben verklaard. Het ontwerprichtsnoer voor de risicobeoordeling van gg-insecten vertoont enkele significante tekortkomingen: het houdt bijvoorbeeld geen rekening met de effecten van gg-insecten op de voedselketen. De gg-insecten van Oxitec zijn genetisch gemanipuleerd om meestal in het larvenstadium te sterven, zodat dode gg-larven de voedselketen binnenkomen in voedselgewassen zoals olijven, kool en tomaten.

Levende gg-insecten kunnen ook op gewassen naar andere boerderijen of andere landen worden vervoerd. De EFSA heeft elke overweging van deze belangrijke kwesties uitgesloten in haar ontwerprichtsnoeren. Veel andere problemen worden niet goed aangepakt. Een door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gefinancierd project heeft het bedrijf mogelijk gemaakt om de vereisten voor geïnformeerde toestemming voor de vrijlating van gg-muggen te omzeilen. Het door de WHO gefinancierde Mosqguide-project, dat de beste praktijken zou moeten ontwikkelen, stelde het bedrijf ook in staat om goedkeuring te krijgen van Braziliaanse toezichthouders om 16 miljoen gg-muggen vrij te laten voordat de ontwerpvoorschriften voor de introductie van gg-insecten waren afgerond of aangenomen, zonder een publicatie van een risicobeoordeling.

Het rapport schetst ook hoe Oxitec de regelgeving over de hele wereld beïnvloedt, waaronder:

Pogingen om ‘biologische inperking’ van de insecten (die zijn geprogrammeerd om in het larvale stadium af te sterven) te definiëren als ingeperkt gebruik, door te voldoen aan eisen voor risicobeoordelingen en overleg over besluiten om gg-insecten in het milieu vrij te geven.
Pogingen om elke regulering van genetisch gemodificeerde landbouwplagen op gewassen te vermijden die in de voedselketen terechtkomen.
Het vermijden van elke discussie over hoe gg-insecten op een locatie kunnen worden ingesloten, of producten die met gg-insecten zijn geproduceerd, kunnen worden geëtiketteerd
Uitsluiting van veel belangrijke kwesties uit risicobeoordelingen, waaronder de gevolgen van overlevende gg-muggen voor het milieu en de gezondheid, en de gevolgen van veranderende muggenpopulaties voor de menselijke immuniteit en ziekte
Het niet correct volgen van het grensoverschrijdende meldingsproces voor de export van gg-insecten
Ondermijning van de vereiste om geïnformeerde toestemming te verkrijgen voor experimenten met insectensoorten die ziekten overdragen
Pogingen om aansprakelijkheid voor eventuele schade te vermijden als er iets misgaat
Doorgaan met grootschalige open releases van gg-muggen voordat relevante richtlijnen of voorschriften worden aangenomen
De hoeveelheid milieu-, gezondheids- en voedselveiligheidsproblemen die dit veroorzaakt bij veel wetenschappers over de hele wereld in het veld is behoorlijk overweldigend. Er is veel informatie en veel publicaties die duidelijk tegen deze beslissingen zijn. Deze ‘stille’ vrijlating van genetisch gemodificeerde insecten die nu al een paar jaar plaatsvindt. De informatie in dit artikel is gewoon een versnapering, en ik wilde echt benadrukken dat de enige die de vrijlating goedkeurt het bedrijf, hun wetenschap en hun beweringen zijn. Ze doen dit door de macht die zij (het bedrijf) uitoefenen over federale regelgevende instanties.

De afhaalmaaltijd
Waarom worden we nog steeds onderworpen aan dit soort ‘experimenten’ tegen onze wil, en laten we onze omgeving toe? Zijn er hier andere agenda’s in het spel naast degene die ons wordt verteld, die worden gebruikt om deze acties te rechtvaardigen? Waarom hebben bedrijven en overheidsinstanties de autoriteit en het vermogen om iets te doen dat langdurige en vrij grote gevolgen voor de gezondheid en het milieu kan hebben? Hoe kunnen ze zich een weg banen door elke vorm van passende regelgeving en veiligheidstests? Waarom gaan deze beslissingen door ondanks de bezorgdheid van zoveel wetenschappers, gezondheids- en milieuorganisaties? Waarom zijn er altijd belangenconflicten? Waarom heeft de mainstream hier niets van gehoord en waarom worden de zorgen niet op de juiste manier aangepakt? Wat is hier aan de hand?

We hebben een piramidesysteem gecreëerd, we staan ​​onderaan, de regering staat boven ons en de bedrijven staan ​​boven de regering omdat ze het overheidsbeleid dicteren. De corporaties krijgen hun geld van de grote banken, die boven de corporatie zitten. Is dit iets waar we mee willen blijven spelen? Waarom worden de mensen en zoveel activisten volledig machteloos gemaakt in hun / ons vermogen om deze inspanningen te stoppen? Waarom blijven we spelen met en deelnemen aan het politieke proces als het enige is dat we onze macht overdragen aan mensen die niet echt het belang van de geesteswetenschappen op het oog hebben, en die het vermogen hebben om dergelijke acties te ondernemen?

Er zijn zoveel initiatieven zoals deze en vele andere die zonder onze toestemming op de menselijke bevolking worden uitgerold, en als gevolg daarvan ervaren veel mensen een verschuiving in bewustzijn, een verschuiving in de manier waarop ze onze wereld zien. We moeten ons afvragen: waarom leven we zoals we doen en denken we zoals we denken?

bron