web analytics
...

Mythen over gewichtsverlies: wat is  waarheid en wat is fictie

Mythen over gewichtsverlies: wat is  waarheid en wat is fictie

  • Om af te vallen, moet je “je mond dichtnaaien”

Gedurende 10 dagen, met absolute honger, kun je gemiddeld 10 kg afvallen. Vetverlies is maximaal 2 kg, spieren – 4,5 kg. De overige 3,5 kg is water, dat weer terugkomt zodra je gaat eten. 10 kg vet plus (in plaats van de verloren 2) komt in een periode van een maand tot een jaar terug. Waarom? Heel eenvoudig: de eetgewoonten zijn niet veranderd gedurende 10 dagen van extreem eten (uithongering of dieet). Je keert terug naar het vorige dieet, dat voorheen bijdroeg aan gewichtstoename – dus de kilo’s keren ook terug.

Om af te vallen, is het niet nodig om “de mond dicht te naaien”, maar om nieuwe eetpatronen te vormen.

  • Moet snoep opgeven
  • (Let op dit… ivm verzwakken mensheid!)

De demonisering van suiker is de laatste tijd in opkomst! Afvallen zonder nog gebak, chocolade, snoep en zelfs fruit, vergeten is men dat zoet de allereerste smaak is die een baby probeert.

Zo heeft de natuur het bedoeld om te overleven: de zoete smaak geeft aan dat voedsel veilig is.

Zoet betekent dat je kunt eten. Lief – het betekent dat ik veilig ben, jij kunt ontspannen, alles is in orde. 

Door snoep te verwijderen, verhogen we het niveau van angst.

Er is niet langer de gebruikelijke zoete smaak – er is iets mis, ons lichaam concludeert en probeert koortsachtig alles terug te brengen zoals het was.

Daarom “breken mensen” meestal bij een dieet voor snoep. Om de harmonie in jezelf te behouden en het gewicht ongestoord te verminderen, is het beter om snoep in je dieet te laten, zelfs voor een periode van gewichtsverlies.

  • Om af te vallen, moet je elke dag sporten

Trainen zonder dieetaanpassing helpt je niet om af te vallen. 

En dagelijks sporten  in het algemeen kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid van gewone mensen, vooral die met overgewicht.

Toch hangt gewichtsverlies vooral af van hoeveel voedsel het lichaam binnenkomt, en niet van hoeveel je rende,  en push-ups deed. Trainen gaat over het plezier van bewegen, de mogelijkheden van het lichaam en gezondheid ter wille daarvan. Voor deze doeleinden is twee x krachttraining en één cardiotraining per week voldoende.


Bron

Lees ook:   De agenda achter de vernietiging van onze samenleving

Gerelateerde artikelen

Back to top button

Een Adblocker gedecteerd

Whitelist deze website aub, want van de advertenties betalen wij het onderhoud en de server voor deze website. Dank hiervoor!