...
Gezondheid & Uiterlijk

Hoe de antioxidantactiviteit van vitamine D gezond en gracieus ouder worden bevordert

Vitamine D-receptoren worden in zowat elke cel in het lichaam aangetroffen – wat betekent dat D een grote rol speelt in alles , van bot-, spier- en immuungezondheid tot cognitie, stemming en – ja, een lang leven.*

De afgelopen jaren hebben steeds meer bewijzen aangetoond dat vitamine D een sleutelrol speelt in veel fysiologische processen die samenhangen met een lang, gezond en gelukkig leven.*

Hadden we nog een ander ongelooflijk voordeel nodig om ons te overtuigen om vitamine D te nemen ? Nee. Zullen we de voordelen van een lang leven met opwinding en dankbaarheid benutten? Je kunt het maar beter geloven!

Ontdek meer over de voordelen van vitamine D op lange termijn.
In 2019 publiceerde Biology een recensie waarin de vele levensduurmechanismen en voordelen van vitamine D worden geschetst. Je denkt misschien aan vitamine C wanneer de term ‘antioxidant’ wordt gebruikt, maar vitamine C moet de aandacht en liefde verspreiden. Het blijkt dat vitamine D een andere essentiële vitamine is die een krachtige antioxidant is, die helpt om mitochondriale activiteiten in evenwicht te brengen, oxidatieve stress te bestrijden en je DNA te beschermen — tenminste als je vitamine D-status voldoende is.*

Het probleem is dat een groot deel van de Amerikaanse volwassenen onvoldoende vitamine D-waarden heeft (41% om precies te zijn) en dat 29% een regelrecht vitamine D-tekort heeft . Meer dan 90% van de Amerikanen slaagt er zelfs niet in om elke dag 400 IE van deze essentiële micronutriënt binnen te krijgen (en we hebben veel meer nodig dan dat). Zonder voldoende vitamine D kan uw lichaam de vitamine niet gebruiken wanneer het nodig is – voor antioxiderende acties of andere vitale activiteiten.*

Wanneer vitamine D-niveaus echter voldoende zijn? De zonnevitamine wordt een dynamische, vrije radicalenbestrijdende superheld in een team van antioxidantenwrekers.*

Hoe vitamine D zijn antioxiderende voordelen oplevert.
Vitamine D-signaalroutes zijn een belangrijke speler bij het direct beschermen van cellen tegen de overaccumulatie van reactieve zuurstofspecies (ROS).* Vitamine D helpt met name eiwitten (bijv. hormonen, antilichamen, collageen, enz.), zoals die in celmembranen door het hele lichaam), en DNA van oxidatie door oxidatieve stress te bestrijden.*

Bovendien ondersteunen voldoende vitamine D-niveaus de mitochondriale veerkracht (je weet wel, dat energiecentrale organel in onze cellen) en endocriene functies.* Dit bevordert op zijn beurt een gezond energiemetabolisme, hormoonactiviteit en -balans, en een lang leven.*

Naast de functies die de antioxidantactiviteit op cellulair niveau bevorderen, zijn hier enkele aanvullende fysiologische systemen die vitamine D ondersteunt om ons algehele welzijn naarmate we ouder worden te bevorderen:*

Lees ook:   EHEC-bacterie: gevaarlijke ziekteverwekker

Behoudt een gezonde spiermassa: Naast het ondersteunen van de vorm en functie van de spieren , helpt vitamine D een gezond percentage skelet-, hart- en gladde spieren (ook wel spiermassa genoemd) te behouden. In een klinische studie uit 2014, gepubliceerd in het American Journal of Medicine , bleken oudere volwassenen met meer spiermassa langer te leven dan mensen met minder.*
Bevordert de integriteit van het bewegingsapparaat: Vitamine D helpt de opname van calcium, een belangrijk mineraal voor het behoud van sterke, gezonde botten en het ondersteunen van de integriteit van het bewegingsapparaat naarmate we ouder worden.*
Ondersteunt de cognitieve functie: een meta-analyse uit 2019 van de Journal of Aging Research vond een duidelijk verband tussen een gezonde vitamine D-status en leeftijdsgerelateerde cognitieve functie , wat suggereert dat vitamine D het zenuwstelsel ondersteunt en een optimale hersenfunctie bevordert naarmate we ouder worden.*
Versterkt het immuunsysteem: Vitamine D moduleert direct de aangeboren en adaptieve immuunreacties van het lichaam. Met andere woorden, onze immuuncellen hebben D nodig om efficiënt op bedreigingen te reageren. Hoewel vitamine D je immuunfunctie nu en later in het leven kan helpen ondersteunen, is het vooral belangrijk voor oudere volwassenen, van wie het immuunsysteem niet zo effectief reageert op immuunproblemen.*
Wat dit betekent voor gezond, gracieus ouder worden.
Vitamine D ondersteunt een lang, gelukkig en gezond leven op meerdere fronten, maar alleen als je voldoende essentiële vitamines hebt, wat een dagelijkse planning vereist.*

Aangezien het absurd moeilijk (lees: eigenlijk onmogelijk) is om voldoende vitamine D binnen te krijgen uit voedsel en zonneschijn alleen , en ons vermogen om voldoende vitamine D-spiegels op peil te houden moeilijker wordt naarmate we ouder worden, kiezen veel mensen (jonger en ouder) ervoor om een ​​hoog- kwaliteit D3 aanvulling op hun dagelijkse routine.

Met de meest biologisch beschikbare vorm en effectieve dosis vitamine D ( D3 ), plus een biologisch trio van avocado-, olijf- en vlasolie voor optimale opname van vetoplosbare D, bevordert de vitamine D3-potentie+ van mindbodygreen gezonde vitamine D-spiegels om de oxidatieve stressbalans te ondersteunen en antioxiderende activiteit, spiergezondheid, cognitieve functie, botgezondheid en immuunfunctie in alle levensfasen.*

Bron

Levertraan dus!

Wat moesten we niet meer nemen de laatste jaren…levertraan, wat zit er in levertraan?
Vitamine d…
en a!
(A is voor de slijmvliezen belangrijk-keel en verkoudheden oa.)

Levertraan namen we altijd in de maanden met een R erin, dus de wintermaanden een heel jaar door behalve in de zomermaanden, 3 maanden dus niet.

Gerelateerde artikelen

Back to top button