web analytics
11:11 Dubbele getallen
RH Negatief - Anunnaki - Elohim - GeloofGeschiedenis

Rh Negative Blood Connections Between Enoch, Jesus And John The Baptist..

DNA-testen zijn nog gaande op botten waarvan gezegd wordt dat die van John The Baptist zijn. Ze testen het DNA om te zien of het mogelijk is dat de botten behoren tot een bloedverwant van Jezus.

De Bijbel vertelt ons dat Jezus en Johannes de Doper neven waren .. De eerste bloedmonsters gedaan op de lijkwade van Turijn: “Het grafdoek waarvan velen denken dat het het doek is dat Jezus ‘lichaam bedekte na de kruisiging onthulde dat het bloed AB-negatief was. Wetenschappers hebben sindsdien gezegd dat het bloed AB-positief was ..

Hoe kon zo’n fout zijn gemaakt? Was Jesus Rh-negatief .. Ja, volgens de eerste testresultaten die door de wetenschapper zijn vrijgegeven ..

Waar zijn de oorsprong van deze mysterieuze bloedgroep komt uit? Kwam Jezus uit dezelfde plaats als de wachters in het boek van Henoch? Ja .. De Wachters werden door God gezonden en Jezus beweerde de zoon van God te zijn. De Bijbel vertelt ons over ten minste twee mogelijke bronnen voor het buiten mengen van bloedgroepen.

Eerst in Henoch, toen de engelen aardse vrouwen namen en kinderen bij zich hadden. Ten tweede, toen Jezus leefde, had hij kunnen trouwen zoals het Boek van Thomas suggereert en nakomelingen had. Het Boek van Henoch vertelt ons misschien de oorsprong van Rh-negatief bloed.


Eucharistische wonderen en de goddelijke bloedgroep
Christus nam de zonden van de wereld op zich en daarom wordt geen zondaar uitgesloten van opname in zijn goddelijke leven.

De beker van zegen die we zegenen, is het geen
deelname aan het bloed van Christus? ( 
1 Korintiërs 10:16 ).

In  Mad Max: Fury Road  (2015) wordt de gelijknamige post-apocalyptische afvallige neergeslagen door de moorddadige War Boys, maar zijn leven wordt gespaard. Waarom? Ze tatoeëren het precies op Max: “O-negatief, hoog octaangehalte; universele donor.” Max wordt vervolgens een bron van hemoglobine voor de anemische elite.

Maar wat maakt Max een universele donor? Wat maakt zijn bloed zo waardevol?

Wat we ‘ bloedgroepen ‘ noemen, zijn eigenlijk beschrijvingen van de meest voorkomende eiwitantigenen die zich hechten aan het oppervlak van onze rode bloedcellen en die zorgen voor compatibiliteitsproblemen met de transfusie. Als u bijvoorbeeld type A bent en u krijgt bloed van type B in een transfusie, kunt u een  ernstige allergische reactie krijgen  – zelfs een dodelijke. Om de zaken nog ingewikkelder te maken, moeten bloedbanken ook rekening houden met de aanwezigheid of afwezigheid van een eiwit dat bekend staat als Rh-factor – daarom zou u een type A + of type A- bloedgroep zijn. Er zijn andere overwegingen (en bloedgroepen) die de compatibiliteit van transfusies verder bemoeilijken, en bloedbanken hebben hun werk gedaan omdat ze ernaar streven de antigenen van donorbloed te matchen met het ontvangende bloed.

Maar dan is er O- bloed, dat verstoken is van alle meest voorkomende antigenen. Omdat het door vrijwel iedereen kan worden ontvangen, vooral in noodsituaties, worden mensen die het door hun aderen hebben  stromen, ‘universele donoren’ genoemd, zoals Mad Max.

Als dat het geval is, denk ik dat er een aantal opzettelijke beelden van Christusfiguren in  Fury Road zijn : een geschorste rebel die zijn levengevende O-bloed uitstort voor zijn kwelgeesten. Aangezien de regisseur en co-schrijver van de film,  George Miller , arts was voordat hij begon met filmmaken, stel ik me voor dat hij zich scherp bewust was van de universele donorconnotaties. Maar ongeacht wat Miller voor zijn film in gedachten had, lijkt het logisch dat Jezus zelf die volledig toegankelijke O-bloedgroep zou hebben gehad.

Blijkt dat dit misschien niet het geval was. De eucharistische wonderen die de kerk door de eeuwen heen heeft onderzocht – die tijden waarin de eucharistische soorten in zichtbaar menselijk vlees en bloed zijn veranderd – lijken allemaal in een andere richting te wijzen. Wanneer deze wonderbaarlijke overblijfselen worden onderworpen aan bloedgroepanalyse, lijken ze een Messiaanse AB-bloedgroep aan te duiden  , wat consistent is met vergelijkbare onderzoeken naar de lijkwade van Turijn.

Maar de AB-bloedgroep wordt eerder geassocieerd met universele  ontvankelijkheid  (vooral AB +) dan met universele donatie. Omdat AB + -bloed de meest voorkomende antigenen bevat, kunnen degenen met dit type over het algemeen meestal veilig een van de belangrijkste typen in een transfusie van rode bloedcellen ontvangen. Er is een laag risico op reactie – het bloed van de ontvanger komt al grotendeels overeen met de soorten aangehechte antigenen die hij waarschijnlijk zal ontvangen.

Indien waar, wat zouden we dan denken van dit contra-intuïtieve christologische fenomeen? Waarom zou Jezus ‘bloed wereldwijd ontvankelijk zijn in plaats van universeel toegankelijk?

Dit is wat ik bedacht heb. In de eucharistie spreken we gewoonlijk van het “ontvangen” van Christus in de heilige communie. Als we ‘amen’ zeggen voordat we eraan deelnemen, erkennen we zijn werkelijke aanwezigheid en accepteren we de oproep tot discipelschap die samengaat met de enorme sacramentele genade die we gaan consumeren.

De waarheid is echter dat wanneer we de communie houden, het er minder om gaat dat Christus een deel van ons wordt dan dat we steeds meer een deel van hem worden – en bij uitbreiding steeds meer een deel van zijn lichaam, de kerk. ‘We nemen werkelijk deel aan het lichaam van de Heer bij het breken van het eucharistische brood’, leren de raadsvaders ons, ‘we worden met Hem en met elkaar in de communie opgenomen’ ( LG 7 ). En wat voor het eucharistisch brood geldt, geldt voor de kelk. St. Irenaeus  schrijft  dat Christus “de beker, een deel van de schepping, tot Zijn eigen bloed heeft verklaard, waaruit Hij ons bloed doet stromen”. Sterker nog, Irenaeus houdt vol dat ons gecommuniceerde vlees niet alleen wordt gevoed door Christus ‘lichaam en bloed, maar ook’ in feite een lid van Hem ‘is.

Je kunt tot nu toe alleen medische metaforen uitrekken, ik weet het. In dit geval zijn we niet eens verantwoordelijk voor de honderden zeldzame bloedgroepen die verder gaan dan de eenvoudige ABO- en Rh-kenmerken. Toch troost ik mij in het allegorische idee van Christus als een universele ontvanger – dat zijn Kostbaar Bloed in staat is iemands met antigeen besmette mensheid te ontvangen. Hij nam de zonden van de wereld op zich en daarom wordt geen zondaar uitgesloten van opname in zijn goddelijke leven. Dit is theologisch waar, ongeacht de feitelijke bloedgroep van Jezus, maar het bewijs dat we hebben dat het inderdaad het algemeen compatibele AB-type was, onderstreept zeker de dogmatische realiteit.

Nu, kunnen er enkele beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg zijn die snel op wijzen dat mensen met type AB + bloed zijn ook bekend als zal zijn “universeel  plasma  donoren .” Met andere woorden, problemen met de compatibiliteit van plasmatransfusies lopen in de tegenovergestelde richting  van problemen met de  transfusie van bloedcellen. Nu bevat plasma onder meer de stollingsfactoren die dodelijke bloedingen voorkomen, maar dit is waar mijn optimistische spirituele allegorie zich uitstrekt tot het breekpunt. Zoals ik al zei, je kunt tot nu toe alleen medische metaforen nemen, dus ik zal graag verdere speculatie aan anderen overlaten en rusten in het krachtige idee dat Jezus ‘bloed overvloedig ontvankelijk is – een ontvankelijkheid die, alsjeblieft God, zich zelfs tot mij uitstrekt.

Bron

https://angel-wings.nl/rh-negatief/2018/11/jezus-rh-negatief-bloed-o/

 

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close

Een Adblocker gedecteerd

AngelWings.nl wordt mede mogelijk gemaakt door advertenties ♥Support ons door je ad blocker uit te schakelen♥