web analytics
11:11 Dubbele getallen
Maatschappij & Psyche

Gelooft uw familie dat u “niet goed bij uw hoofd bent”? Je bent in goed gezelschap omdat Jezus hetzelfde heeft meegemaakt met zijn familie

Goed om te weten toch!?


Denkt uw familie dat u “niet goed bij uw hoofd bent” omdat u het niet met hen eens bent over zaken als COVID-19-maatregelen zoals het dragen van maskers en het nemen van COVID-19-vaccins?

Als u ervan wordt beschuldigd dat u ‘niet bij zinnen’ bent, put dan troost uit het feit dat mensen hetzelfde zeiden over Jezus Christus toen hij op aarde rondliep, inclusief zijn eigen familie die hem wilden grijpen, en hem tegenhouden voor zijn “krankzinnigheid.”

Toen ging Jezus een huis binnen, en opnieuw verzamelde zich een menigte, zodat hij en zijn discipelen niet eens konden eten.

Toen zijn familie hiervan hoorde, gingen ze hem grijpen, want ze zeiden: “Hij is gek.”

Toen kwamen de moeder en broers van Jezus. Ze stonden buiten en stuurden iemand naar binnen om hem te spreken.

Er zat een menigte om hem heen en ze zeiden tegen hem: “Je moeder en broers zijn buiten naar je op zoek.”

“Wie zijn mijn moeder en mijn broers?” vroeg hij.

Toen keek hij naar degenen die in een kring om hem heen zaten en zei: ‘Hier zijn mijn moeder en mijn broers! Wie de wil van God doet, zijn mijn broer en zus en moeder.”

Dit verhaal is opgetekend in het derde hoofdstuk van het evangelie van Marcus. De context van dit verhaal is dat de openbare bediening van Jezus in populariteit toenam, vanwege het feit dat hij eigenlijk mensen genas en ook demonen uit mensen uitdreef.

Dit bracht menigten uit heel Israël en zelfs daarbuiten om deze man te vinden die mensen genas, en luisterden naar zijn onderwijs:

Jezus trok zich met zijn discipelen terug naar het meer, en een grote menigte uit Galilea volgde.

Toen ze hoorden wat hij deed, kwamen er veel mensen uit Judea, Jeruzalem, Idumea en de streken aan de overkant van de Jordaan en rond Tyrus en Sidon naar hem toe.

Vanwege de menigte zei hij tegen zijn discipelen dat ze een kleine boot voor hem klaar moesten hebben, om te voorkomen dat de mensen hem verdrongen.

Want hij had velen genezen, zodat de zieken naar voren drongen om hem aan te raken.

Telkens als de boze geesten hem zagen, vielen ze voor hem neer en riepen: “U bent de Zoon van God.” Maar hij gaf hun strikte orders om niet te vertellen wie hij was. (Marcus 3:7-12)

Dit veroorzaakte geen geringe controverse, omdat Jezus de globalisten van zijn tijd uitdaagde, en de “priesters” waren de enigen die volgens de wet van Mozes iemand als “genezen” mochten verklaren.

Jezus kreeg zo genoeg van hen en hun tirannieke controle over de mensen, dat hij het in hun gezicht wreef, door niet alleen mensen te durven genezen, maar het op de “sabbat” te doen in strijd met hun gezag.

Dit maakte hen woedend en ze begonnen het complot om hem te vermoorden.

Een andere keer ging hij de synagoge binnen en daar was een man met een verschrompelde hand. Sommigen van hen zochten een reden om Jezus te beschuldigen, dus hielden ze hem nauwlettend in de gaten om te zien of hij hem op de sabbat zou genezen.

Jezus zei tegen de man met de verschrompelde hand: “Ga voor iedereen staan.”

Toen vroeg Jezus hun: “Wat is geoorloofd op de sabbat: goed doen of kwaad doen, leven redden of doden?”

Maar ze bleven stil.

Hij keek hen boos aan en, diep bedroefd door hun koppige hart, zei tegen de man: “Strek je hand uit.”

Hij strekte het uit en zijn hand was volledig hersteld.

Toen gingen de Farizeeën naar buiten en begonnen met de Herodianen een plan te smeden hoe ze Jezus zouden kunnen doden. (Marcus 3:1-6)

Het is in deze context dat de familieleden van Jezus probeerden hem uit het publiek te verwijderen. Hij was duidelijk een schande voor hun familie, en ze waren waarschijnlijk ook bang voor de autoriteiten.

Het woord dat in Markus 3:21 wordt gebruikt voor “in beslag nemen” wordt in sommige versies vertaald als “in bewaring nemen”:

En toen Zijn eigen volk hiervan hoorde, kwamen ze naar buiten om Hem in bewaring te nemen ; want zij zeiden: “Hij heeft zijn verstand verloren.” (Markus 3:21 NASB)

En toen zijn familie het hoorde, gingen ze naar buiten om hem te grijpen , want ze zeiden: “Hij is gek.” (Markus 3:21 NBV)

Toen zijn familie dit hoorde, gingen ze naar buiten om hem in bedwang te houden , want ze zeiden: “Hij is gek.” (Marcus 3:21)

Dus als je door je familie wordt beschuldigd van “niet goed bij je hoofd” te zijn en mensen actie ondernemen om je van je baan te verwijderen, of te voorkomen dat je naar de kerk gaat, enz., alleen maar omdat je niet wilt gehoorzamen aan de tirannieke gezondheidsautoriteiten van onze tijd, u volgt in de voetsporen van Jezus Christus zelf!

Dit is de reden waarom Jezus zei dat hem volgen op het ware pad dat naar het leven leidt, betekent dat we onze loyaliteit aan hem zelfs boven onze familieleden stellen.

Jezus antwoordde: “Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij. (Johannes 14:6)

Denk niet dat ik gekomen ben om vrede op aarde te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar een zwaard. Want ik ben gekomen om een ​​man tegen zijn vader op te zetten, een dochter tegen haar moeder, een schoondochter tegen haar schoonmoeder – de vijanden van een man zullen de leden van zijn eigen huishouding zijn.

Iedereen die meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard; iedereen die meer van zijn zoon of dochter houdt dan van mij, is mij niet waard; en wie zijn kruis niet op zich neemt en mij volgt, is mij niet waardig. – Jezus (Matteüs 10:34-38)

Wat de “priesters” en “Farizeeën” van de tijd van Jezus vandaag hebben vervangen, zijn de moderne “priesters” die “dokters” worden genoemd en de gezondheidsautoriteiten van de overheid die over de mensen heersen, zoals de FDA en de CDC.

Maar degenen onder ons die Jezus Christus kennen, erkennen hun autoriteit niet, omdat de autoriteit van Jezus Christus om mensen weer gezond te maken en te verklaren dat mensen ‘genezen’ zijn vandaag de dag nog steeds bestaat, en het overtreft de valse autoriteit van de alfabetische overheidsinstanties.

Ik schreef dit artikel over Jezus’ gezag om te genezen meer dan tien jaar geleden, maar het is vandaag waarschijnlijk relevanter dan 10 jaar geleden. Zien:

De autoriteit om te genezen

Het is tijd om naar Jezus te kijken voor genezing en herstel, en te stoppen met luisteren naar deze pratende superster-dokters, inclusief degenen in de alternatieve media die mensen ten onrechte vertellen dat ze niet kunnen worden genezen als ze een COVID-19-injectie nemen.

Jezus is vandaag nog steeds actief om mensen te genezen, alleen zijn er nu zo weinigen die het medische systeem niet hebben verafgood en het hebben verlaten zodat er ruimte is voor Jezus’ kracht om mensen te genezen.

Het grootste deel van de Corporate Christian Church heeft de leugen geaccepteerd dat de “teken” gaven van de Heilige Geest, zoals gaven van bovennatuurlijke genezing, tegenwoordig niet meer bestaan, terwijl die denominaties die nog steeds in bovennatuurlijke genezing geloven nog steeds gevangen zitten in het Corporate Christendom en de vele andere valse leringen van de “Kerk” en de christelijke religie en hun afgoderij in deelname aan het satanische medische systeem dat gebaseerd is op een valse fundering van de zin van het leven .

Ik, bijvoorbeeld, zal graag de spot verduren en “uit mijn hoofd worden geroepen” omdat we de ware kinderen van God en discipelen van Jezus zijn, en Satan heeft geen invloed op ons, omdat we niet eens bang zijn voor de fysieke dood, maar verwelkom het.

Want we weten dat als ons aardse huis, de tent waarin we leven, wordt afgebroken, we een gebouw van God hebben, een huis dat niet door mensenhanden is gebouwd, dat eeuwig in de hemel is.

Want in dit aardse huis zuchten we, omdat we onze hemelse woning willen aantrekken, als we inderdaad, nadat we ons hemelse huis hebben aangetrokken, niet naakt gevonden zullen worden.

Want we kreunen terwijl we in deze tent zijn, omdat we gebukt gaan, omdat we niet ontkleed willen zijn, maar gekleed, zodat wat sterfelijk is, door het leven kan worden verzwolgen.

Degene die ons voor dit doel heeft voorbereid, is God, die ons de Geest als aanbetaling heeft gegeven. Daarom zijn we altijd vol moed, en we weten dat zolang we hier op aarde leven, we afwezig zijn bij de Heer – want we leven door geloof, niet door aanschouwen.

Zo zijn we vol moed en zouden we het liefst weg zijn van het lichaam en thuis bij de Heer. Dus of we nu leven of weg zijn, we maken er onze ambitie van om hem te plezieren.

Daarom, omdat we de vreze des Heren kennen, proberen we mensen te overtuigen, maar we zijn goed bekend bij God, en ik hoop dat we ook goed bekend zijn bij uw geweten.

We proberen onszelf niet opnieuw bij u aan te bevelen, maar geven u de kans om trots op ons te zijn, zodat u degenen kunt beantwoorden die trots zijn op het uiterlijk en niet op wat er in het hart is.

Want als we gek zijn, is het voor God; als we gezond van geest zijn, is het voor jou .

Want de liefde van Christus beheerst ons, daar wij tot de conclusie zijn gekomen, dat Christus voor allen stierf; daarom zijn ze allemaal gestorven.

En hij stierf voor allen, zodat degenen die leven niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor hen stierf en werd opgewekt. (2 Korintiërs hoofdstuk 5)

https://vaccineimpact.com/2022/does-your-family-believe-you-are-out-of-your-mind-youre-in-good-company-because-jesus-faced-the-same-thing-with-his-family/

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close

Een Adblocker gedecteerd

AngelWings.nl wordt mede mogelijk gemaakt door advertenties ♥Support ons door je ad blocker uit te schakelen♥