Gezondheid & UiterlijkMaatschappij & PsycheWetenschap & Ontwikkeling

Dna is veranderd na beenmergtransplantatie

Het DNA van de inwoner van Nevada veranderde nadat hij een beenmergtransplantatie van een Duitser had ondergaan

Door beenmergtransplantatie bij mensen kan de samenstelling van DNA veranderen en veranderen ze in hersenschimmen.

Chris Long van Reno, Nevada, is nog steeds geschokt door het besef dat de genetische samenstelling van zijn bloed en sperma volledig is veranderd.

Dit gebeurde nadat Long werd behandeld voor acute myeloïde leukemie en een beenmergtransplantatie kreeg van een donor uit Duitsland.

“Het is gewoon ongelooflijk dat ik kan verdwijnen en er in wezen een andere persoon zal verschijnen in plaats van mij”, zegt Chris Long.

Long werkt op het kantoor van de Washo County Sheriff en toen hij de veranderingen in zijn lichaam ontdekte, vertelde hij zijn collega’s hierover onmiddellijk.

Nu denkt de politie na over dit ongewone fenomeen en weet nog niet hoe ze strafzaken moet voeren en onderzoeken, rekening houdend met dergelijke veranderingen bij andere mensen.

Volgens forensisch wetenschapper van Washo Darby Steinmitz waren ze allemaal geschokt door het feit dat “diezelfde Chris er niet meer is, maar nu is hij een compleet andere persoon.”

Het begon allemaal 4 jaar geleden, toen dezelfde beenmergtransplantatie werd uitgevoerd op Long. Al 3 weken daarna veranderde de samenstelling van het bloed van Long.

En gedurende de volgende 4 jaar werden DNA-tests genomen vanaf de binnenkant van de wang en het slijmvlies van de lippen. En ze waren ook veranderd – ze kwamen overeen met het DNA van een Duitse donor.

Toen vonden dezelfde veranderingen plaats in de samenstelling van zijn sperma en andere delen van het lichaam. Na vele analyses bleek dat het DNA van de “echte Chris” alleen in het haar op zijn borst en hoofd was bewaard. Al het andere kwam al overeen met het DNA van een Duitse inwoner.

Nieuwsgierige mensen suggereren ook dat als Chris Long kinderen wil hebben, zijn kinderen er waarschijnlijk uit zullen zien als een donor uit Duitsland, niet de zijne.

Nu noemen artsen Chris Long een hersenschim, omdat de DNA-sets van twee verschillende mensen in zijn lichaam gemengd zijn. Dr. Andrew Rezvani stelt Long echter gerust en verzekert hem dat de veranderingen alleen het fysieke lichaam hebben beïnvloed, maar zijn persoonlijkheid niet.

Ondertussen worden forensische wetenschappers al geconfronteerd met problemen in het onderzoek vanwege de transplantatie van beenmerg van andere mensen. Dus in 2004 leidde DNA-analyse van een nieuwe plaats delict de politie naar een man die al lang in de gevangenis zat.

Het bleek dat deze gevangene eerder een beenmergtransplantatie had gehad van zijn broer, die dezelfde crimineel bleek te zijn. Gelukkig heeft het forensisch onderzoek deze zaak opgelost en zijn broer tot gevangenisstraf veroordeeld.

Naast dit incident waren er incidenten bij de Amerikaanse politie toen een lijk dat op de plaats van een ongeval werd gevonden, twee sets DNA had als gevolg van een beenmergtransplantatie. Daarna kostte het veel moeite om te begrijpen welk van deze DNA het DNA van de donor is en welk van het oorspronkelijke DNA.

In 2006 ontdekte een vrouw met de naam Lydia Fairchild uit de staat Washington dat ze niet de genetische moeder was van haar kinderen, die ze zelf had en had gekregen. Ze kwam erachter wanneer ze een bewijs van haar moederschap nodig had om een ​​staatssubsidie ​​te ontvangen na haar scheiding van haar vader.

Vanwege deze “glitch” werden haar kinderen uit Lydia gehaald en vermoedden ze van fraude en ontvoering. Alleen uitgebreide genetische tests hebben aangetoond dat het lichaam van Lydia twee sets DNA bevat – die van zichzelf en het DNA van haar tweelingzus, wiens lichaam werd opgenomen door een ander embryo in de vroege stadia van de zwangerschap.

Lydia werd erkend als een biologische hersenschim, waarna ze haar kinderen terugbracht.

Laat meer zien