20 september 2020

 

Vrouw sterft na een stroomstoot van haar opladende IPhone Update!

“Weer elektrocutie door iPhone”

De man gebruikte geen originele iPhone-oplader

Update: vrijdag 19 jul 2013, 14:48
In China is opnieuw iemand geëlektrocuteerd terwijl hij zijn iPhone aan het opladen was. De man van 31 ligt in coma, meldt de Chinese krant Beijing Evening News.

Het ongeluk gebeurde elf dagen geleden. De zus van de man zegt in de krant dat ze hem plotseling hoorde schreeuwen: “ik word geëlektrocuteerd!” Daarna zakte hij in elkaar.

Sindsdien ligt de man op de intensive care van een ziekenhuis in Peking. Volgens een van zijn artsen heeft hij zwaar hersenletsel.

Geen originele lader
De krant heeft foto’s van de iPhone 4 en de oplader online gezet. Daarop is te zien dat de man geen originele iPhone-oplader heeft gebruikt.

Het is de tweede elektrocutie door een iPhone in China in een week tijd. Een 23-jarige vrouw overleed toen ze haar iPhone 5 opnam die aan de oplader hing. De maker van de telefoons, Apple, onderzoekt die zaak.

 

 

‘Meisje geëlektrocuteerd door iPhone

maandag 15 juli 2013
Door : Gerard Driehuis
Een 23-jarige meisje zou door een stroomstoot zijn gedood toen zij haar iPhone 5 gebruikte terwijl deze werd opgeladen.
Het oudere zusje van het meisje, Ma Ailun, vraagt op Weibo, het Chinese Twitter, om een verklaring van Apple. Ze dringt er bij andere mensen ook op aan om voorzichtig te zijn en hun iPhone niet te gebruiken als die aan de oplader ligt.
Volgens Chinese media heeft Apple een verklaring uitgegeven dat ze de klacht serieus nemen en het incident grondig zullen onderzoeken. Apple zegt volledig te zullen meewerken met de autoriteiten bij het onderzoek naar de dood van het meisje.
Volgens de China Daily bevestigt de politie dat het meisje door elektrocutie is gestorven, maar staat niet vast welke rol de iPhone daarbij speelde.
Experts zeggen – volgens de South China Morning Post – dat er altijd een risico is als je een elektrisch apparaat gebruikt terwijl het wordt opgeladen, of dat nou een telefoon is of een scheerapparaat.
Volgens Ma’s zusje was de iPhone een paar maanden oud en zat er nog garantie op.
Het slachtoffer was stewardess en zou in augustus gaan trouwen.

Lees ook:   Maffia familie...

https://www.welingelichtekringen.nl/tech/202801/meisje-geelektrocuteerd-door-iphone.html

 

Waarschijnlijk heeft zij een oplader gebruikt van goedkope oorsprong en was dat de reden dat zij stierf

Gerelateerde berichten