Zelf bescherming/Even weer bij jezelf komen

Zelf bescherming/Even weer bij jezelf komen

 

Veel mensen zijn heel gevoelig voor invloeden van buitenaf.

Denk hierbij aan de energie die iemand anders bij zich draagt. Zo kun je bv.

ineens een heel erg verdrietig gevoel krijgen, alsof dat je overvalt, wanneer je

bijv. achter iemand gaat staan in de rij bij de kassa.

Ook de energie in een ruimte kun je voelen,

Zo heb je soms bijv. dat wanneer je bij iemand binnenstapt, je gewoon

voelt dat er net een ruzie heeft plaats gevonden in die ruimte. Of dat je een

ruimte binnenstapt, en je het gevoel krijgt dat je ineens omsloten word

door een fijne warme deken.

Vaak gebeurt dit allemaal onbewust. Maar wanneer je je er bewust van wordt, en

merkt dat je het eigenlijk op een negatieve manier ervaart, of dat het je op

wat langere termijn uit put, dan kun je je zelf hier tegen beschermen. Ik heb

hier een aantal oefeningen beschreven waar ik zelf erg veel aan heb gehad.

Ook kun je je wat minder sterk voelen doordat je heel erg moe bent,

ongeacht de oorzaak, dan kan de aardingsoefening ook van pas komen om je

weer een beetje op te laden.

 

Vergeet ook niet dat wanneer je bijv. gaat psychometreren (medium, paragnost) o.i.d dat het HEEL ERG BELANGRIJK is dat je je zelf ook goed beschermd! Een goede manier is bv. om bescherming te vragen aan je gids en je helpers, en door een aardingsoefening te doen, zodat je goed stevig verbonden bent met moeder aarde.

Als je een oefening gaat proberen, dan hoop ik dat die fijn voor je voelt, en je goed af gaat.  Vergeet niet, oefening baat kunst!

Oefeningen:

1.  Aura reinigen/sterk maken

2.  Mediteren – en oefening

3.  Kleding

4.  Aardingsoefening

5. De roos

6. Beschermingsmuurtje

7. koepeltje/ zeepbel/ kleur

8. spiegelen (energetisch)

9. Tegen een vol en druk hoofd

10. Douchen/energetisch douchen

1. Aura sterk maken/reinigen;

 

Dat sommige mensen wat gevoeliger zijn komt vaak doordat hun aura wat te open staat en/of niet zo sterk meer is. Zij  hebben vaak al best de nodige moeilijke dingen meegemaakt wat tot gevolg heeft dat de aura  ook minder krachtig word.  Door hier zelf bewust mee bezig te gaan kun je het al een heel stuk versterken, en een groot gedeelte van de problemen oplossen!

Smeer een beetje lavendel, rozemarijn of Salie olie in je handen. Ga nu rustig staan met genoeg ruimte om je heen. Sluit nu je ogen. Als je ontspannen bent dan begin je nu op zo’n 5 a 10 cm vanaf je huid/kleding om je lichaam heen te strijken. Voel maar of je ook verschil voelt in de dikte van je aura, of koude en warme plekken. De lege of koude plekken zijn vaak een blokkade of een opening in je aura. Stel je maar voor dat je hem daar weer dicht maakt, of de negatieve energie wegstrijkt en wegblaast. Zo ga je je hele lichaam bij langs. Eindig met je handen steeds bij de grond, en laat ze daar even op de grond liggen, zo kun je je voorstellen dat je alle negatieve energie die los is gekomen ook nog even bewust de aarde in laat stromen. Uiteindelijk als het helemaal goed voor je voelt, dan kun je in je gedachten je aura nog voor je zien, en proberen om hem steeds groter te maken, geef er maar zoveel ruimte aan als voor jou goed voelt.

De genoemde olietjes hebben overigens een reinigende werking. Vandaar dat het erg fijn is om deze hierbij te gebruiken.

Wanneer je dit regelmatig doet kun je nog wel last houden van je (over) gevoeligheid, dat kun je dan nog weer aan pakken op bijv. de volgende manier.

2. Meditatie/ en oefening

Vaak denderen (over)gevoelige mensen (HSPers) maar door in hun hoofd. Dan is het heerlijk en heel goed om af en toe echt even heel bewust tot rust te komen. Een ontspanningsmeditatie is daar een hele goede manier voor.  s’Ochtends als je je bed uitkomt, dan ben je nog op zijn puurst. Je hebt nog niet veel invloeden van buitenaf  gehad, dus je hoofd is nog vrij leeg. Dit zijn goede momenten om te mediteren. Als je nou probeert om het elke dag of om de dag of desnoods 1 x in de week te doen, doe het dan zo veel mogelijk op de zelfde tijd. Je lichaam went er dan aan, en zal je uiteindelijk automatisch al veel meer ontspannen worden op die tijden, waardoor het steeds makkelijker zal gaan ook.

Meditatie;

Zorg  ervoor dat je niet gestoord kunt worden. schakel je telefoon even uit en zet de deurbel af. Ga in je meditatiehouding zitten, met een rechte rug…. en sluit je ogen.

Adem bewust in door je neus en uit door je mond.

Blaas bij de uitademing langzaam en bewust van je af.

Op deze manier kun je ook spanning loslaten………

bij iedere uitademing ontspan je steeds meer..

Na dit drie keer te hebben gedaan, ga je met je aandacht naar je voeten.

Voel nu je voeten.

Onder je voeten laat je wortels groeien…..

als je denkt dat het nodig is kun je je wortel- stelsel dieper laten gaan en ook nog wijder laten groeien…….

Voel hoe de aardestroom de verbinding met je maakt en voel deze helemaal

door de wortels naar je voeten gaan……..

je voeten worden helemaal opgevuld, je mag aan deze energie stroom ook een kleur geven die jij fijn vind..

Laat de energie langzaam om hoog komen door je kuiten , knieën etc. Zo stel je je voor dat alle negatieve en teveel aan energie los word gemaakt, en mee voert op de energie stroom, en de lege plekken die je nu krijgt worden weer opgevuld met de mooie positieve energie/kleur. Zo stroomt het wanneer jij het eraan toe hebt ook weer naar beneden de aarde in, ..laat het zo maar even lekker doorstromen!

leg dan een hand onder je navel, daar ligt je hara oftewel je krachtcentrum

leg je andere hand op je hartstreek

zeg dan tegen jezelf :

IK BEN STERK EN IK HOU VAN MEZELF

doe dit zovaak als voor jou goed voelt. In het begin zullen je gedachten afdwalen, maar dat is normaal. Kom dan zonder oordeel weer met je aandacht terug.

Je mag natuurlijk ook een andere affirmatie gebruiken.

Lukt het je nou niet om te mediteren, probeer het dan met een

lichamelijke ontspanningsoefening;

Ga ook hiervoor rustig en ontspannen liggen of zitten.

Maak zoveel mogelijk je hoofd leeg. Elke gedachte die toch om hoog komt stuur je maar weg, en zeg maar dat ze later terug mag komen. Ga nu met je aandacht naar je voeten, en span ze even aan, en laat ze dan los, en ontspan ze maar. Als ze helemaal ontspannen zijn, dan ga je naar je kuiten, en doe je daar het zelfde. Zo ga je al je lichaamsdelen bij langs. Wanneer je klaar bent, dan blijf je nog even lekker ontspannen liggen, en geniet er maar even van. Dan als je wilt stoppen, beweeg je eerst even rustig je handen en voeten. Doe je ogen maar open, als je ligt, dan draai je eerst even op je zij, en kom zo heel langzaam weer omhoog.

Voor beide oefeningen geld dat het misschien niet gelijk lukt, maar oefening baard kunst!

Wanneer je nou regelmatig mediteert of de ontspanningsoefening doet probeer dan eens in  een situatie waar je je niet lekker voelt, dat gevoel van deze oefeningen weer op te roepen. Onderschat je lichaam en geest niet, dit lukt best goed. En dit kun je ook oefenen, zodat het steeds makkelijker gaat.
3. Kleding

Wanneer je naar een situatie moet waar jij je misschien niet zo prettig zal voelen, denk dan eens om je kleding. Trek dan kleding aan waar jij je fijn bij voelt. Maar let daarbij vooral ook es op de kleur die je draagt. Kleur heeft een hele grote invloed op de mens, maar veel mensen zijn zich daar niet bewust van, wat eigenlijk heel erg jammer is, want het kan je een hele mooie ondersteuning bieden. Denk hierbij aan roze, deze kleur geeft je liefde en geborenheid. Of blauw dit is de kleur die rust en verkoeling geeft. Rood geeft je energie en geel is de kleur van vrolijkheid, en oranje is de kleur van speelsheid etc etc. Denk erom dat wit wel de kleur is voor zuiverheid, dus het zal je kunnen helpen om jezelf te reinigen/schoon te maken van bijv. gedachtes en gevoelens, maar het is verder geen krachtige kleur, dus geeft je verder weinig ondersteuning. Vind je die kleur fijn om te dragen combineer hem dan met een andere kleur. En draag je veel zwart, dan is dat goed om mensen een beetje op af stand te houden, want zwart toont (onbewust) vaak dat er geen discussie meer mogelijk is want jij hebt je eigen standpunten waar jij vaak toch echt bij blijft, maar denk er om, dat als je vaak alleen maar in het zwart bent gehuld, dat je niet depressief word. Ook hierbij is het dus goed om dit te dragen met een andere kleur.

4. Aardingsoefening

Als je van de volgende oefening tevens een meditatief moment wilt maken, zorg je ervoor dat je niet gestoord kunt worden. schakel je telefoon even uit en zet de deurbel af.
Ga in je meditatiehouding zitten, met een rechte rug…. en sluit je ogen.

Adem bewust in door je neus en uit door je mond.

Blaas bij de uitademing langzaam en bewust van je af.

Op deze manier kun je ook spanning loslaten………

bij iedere uitademing ontspan je steeds meer..

(Dit bovenste stuk kun je ook toepassen als je ergens bent en het je even teveel word, blaas het dan maar goed weg, en probeer weer te ontspannen)

Na dit drie keer te hebben gedaan, ga je met je aandacht naar je voeten.

Voel nu je voeten.

Onder je voeten laat je wortels groeien…..

als je denkt dat het nodig is kun je je wortel- stelsel dieper laten gaan en ook nog wijder laten groeien…….

Voel hoe de aardestroom de verbinding met je maakt en voel deze helemaal

door de wortels naar je voeten gaan……..

je voeten worden helemaal opgevuld

voel ze zwaar worden …….

Zwaarder.. en zwaarder..en dan ben je net een boom.

je zit helemaal geaard…geniet hier maar even van…

 

5. De roos

Je hebt visite, en je zit lekker te kletsen. Maar je voelt je steeds ongemakkelijker worden, en krijgt het gevoel dat je die ander zijn gevoelens voelt. Visualiseer dan een hele grote mooie sterke roos tussen jullie in. Deze roos neemt al die (negatieve) energie op wat diegene uitstraalt. Als je ziet of voelt dat de roos vol zit ,plaats dan een nieuwe. (Dit mag natuurlijk ook een andere bloem zijn, als het voor jou maar fijn voelt.)

6. Beschermingsmuurtje

Wat je ook kunt doen bijv. op een verjaardag, is dat je eventueel van te voren even de tijd neemt voor jezelf en je alvast energetisch gaat beschermen. Doe je ogen dicht, en bedenk waar jij je beschermd bij voelt. Misschien een mooi houten hekje, of een groot hek van gaas of misschien met prikkeldraad. Stel je voor dat je een klein tuintje rond om jou hebt, zet aan de rand dan allemaal mooie bloemetjes of plantjes die alle negatieve energie, die anderen naar jou uitstralen tot zich nemen of tegen houden voor jou. Ook kun je er dus nog dat hekje of prikkeldraad o.i.d om heen zetten als 1 zo’n scheiding niet sterk genoeg voelt.

7. Koepeltje/ zeepbel/kleur

Wat ook helpt en niet in dit rijtje mag ontbreken is dat je een soort koepeltje of zeepbel in gedachten om jezelf heen plaatst. of je plaatst een veilige gekleurde wolk om jezelf heen. Jij kunt er in ieder geval gewoon door naar buiten kijken en je uiten, maar bent wel beschermd tegen vervelende invloeden van buitenaf!

8. Spiegelen (energetisch)

Tot slot kun je ook spiegels om je heen zetten in een visualisatie, zo worden de energieën van anderen weer naar hun zelf terug gekaatst.

Zelf heb ik me best vaak wat schuldig gevoeld als ik 1 van deze oefeningen toepaste, maar bedenk dan maar dat de gevoelens gewoon bij hun horen, net als jou energie bij jou hoort. En niemand heeft er wat aan als jij je daardoor heel onprettig of zelfs ziek gaat voelen. + dat iedereen toch verantwoordelijk is voor zijn eigen dingen.

Wanneer je hier goed mee om leert gaan, dan kun je je op z’n tijd wel open stellen voor deze gevoelens als je zover bent dat je anderen ermee kunt en wilt helpen. Want dan ben je sterk genoeg dat  als je dan bewust iets voelt, je het daarna gelijk weer los kunt laten en dan samen met die gene hier bijv. over te  praten, en hem ondersteunen om met de oorzaak van dat gevoel bezig te gaan en om het dan  te helen of los te kunnen laten.

9. Tegen een vol en druk hoofd

Trek je even terug of ga even rustig zitten, en visualiseer dan een ballonnetje boven je hoofd. Laat nu alle vervelende of te veel aan gedachtes in de ballon lopen, als je klaar bent knoop hem dan dicht en laat hem wegvliegen. Als ie heel ver weg is, dan ontploft die, en zullen de gedachten verdwenen zijn.

10. Douchen/energetisch douchen

Als je thuis komt en je bent bij een groep mensen geweest op bijv. een verjaardag, dan heb je veel energieën en verhalen opgedaan. Het is heel goed om dan het teveel echt even lekker van je af te spoelen. Dit werkt altijd heel goed wanneer je de stralen op je kruin laat komen en over je rug naar beneden laat stromen. Zie dan voor je hoe de ballast met het water mee gaat zo het putje in.

Heb je geen gelegenheid of de tijd om je te douchen, doe het dan in een visualisatie, dat werkt ook echt heel goed!

 

 

Related posts