Tekort voedingsstoffen

The Most Common Signs Of Nutrient Deficiencies And How To Treat Them Immediately !Veel mensen leven met een tekort aan voedingsstoffen. En de meesten van ons weten het niet eens.

Hoewel we mogelijk symptomen ervaren, zijn we ons niet bewust van het specifieke tekort waarop deze tekenen betrekking hebben of verwarren we het ene tekort met het andere.

Om een ​​einde te maken aan uw verwarring, zijn hier 5 van de meest voorkomende symptomen en op welk tekort aan voedingsstoffen elk symptoom betrekking heeft.

1. Hoofdpijn en / of spierkrampen: magnesiumtekort

Magnesium is mineraal met de meest voorkomende tekortkomingen in onze cultuur. Ongeveer 75% van de Noord-Amerikaanse bevolking heeft een tekort aan magnesium. Magnesium is de krachtigste voedingsstof voor de werking van het zenuwstelsel. Het helpt ons lichaam om zenuwen en gespannen spieren te ontspannen, spierkrampen en hoofdpijn te verlichten en kan u helpen in slaap te vallen.

De eenvoudige manier om wat extra magnesium te krijgen, is door wat groene bladgroenten zoals boerenkool of boerenkool toe te voegen aan je volgende smoothie of een bolletje Vega One Nutritional Shake die 30% van je dagelijkse behoeften bevat. Je kunt ook proberen Epsom-zouten toe te voegen aan je volgende bad. De Epsom-zouten bevatten veel magnesium en worden gemakkelijk door uw huid opgenomen terwijl u zich ontspant in het bad.

2. Acne: zinkgebrek

Acne is vaak een teken van zinkgebrek. Zink regelt de productie van olie in de huid en voegt kleur en helderheid toe aan de teint. Naast het verzachten van de ontstoken huid, het regenereren van de huidcellen en het versnellen van het genezingsproces, remt zink acne en veroorzaakt 5-alpha-reductase-activiteit (het enzym dat testosteron omzet in zijn actievere, puistjesbevorderende vorm). Het consumeren van slechts 30 milligram per dag helpt tegen acne en een kwart kopje rauwe pompoenpitten biedt iets meer dan de helft van die aanbevolen hoeveelheid.

3. Droog / gebroken / broos haar en broze nagels: tekort aan biotine

De biotine (vitamine B7) is het hart en de ziel van gezond haar. Omdat het een overvloedig mineraal is dat in verschillende bronnen wordt gevonden, zijn biotinetekorten zeldzaam en zijn de tekenen haarverlies, haarbreuk, broos haar en zelfs broze nagels. Als u uw lokken wilt versterken, de haargroei wilt ontsteken of gewoon zeker wilt zijn dat slecht haar u niet zal plagen, sla dan voedsel in dat rijk is aan biotine voor die extra zekerheid.

4. Dunner wordend haar: ijzertekort

IJzer is de muilezel van uw lichaam en helpt zuurstof – en niet te vergeten andere voedingsstoffen – naar uw haarzakjes te transporteren. Lage ijzerniveaus of bloedarmoede kunnen zelfs tot haarverlies leiden.

5. Witte kleine bultjes op de achterkant van de arm: tekort aan essentiële vetzuren

Die kleine bultjes die vaak op de achterkant van de arm worden aangetroffen, zijn vaak het gevolg van een onbalans in essentiële vetzuren. In het bijzonder lage niveaus van Omega 3-vetzuren. Omega 3’s zijn ontstekingsremmend, die de ontsteking van de bultjes verminderen en de opbouw helpen oplossen en verharding in de haarzakjes voorkomen.

Zoek online naar de voedindsmiddelen die je tekort komt en eet daar eens wat vaker wat van!

Gerelateerde Berichten