BuitenaardsPolitiek-Elite

Onbekende bacteriën gevonden aan boord van het internationale ruimtestation ISS

9f705fda58520aca9866fa564b87ffb2 AnGel-WinGs.nlOnbekende bacteriën gevonden aan boord van het internationale ruimtestation ISS

Drie stammen van een volledig nieuw soort bacterie zijn gevonden in monsters die zijn genomen op verschillende locaties in het internationale ruimtestation ISS. Ze bleken genetisch vergelijkbaar te zijn met een Indiase bacterie die leeft op rijstscheuten.

Enkele jaren geleden waren er drie buitenaardse wezens aanwezig op het internationale ruimtestation ISS, maar niemand wist hiervan totdat ze naar de aarde werden gebracht.  Dit is niet de eerste scène van een horrorfilm in de ruimte, maar een real-life gebeurtenis die deze week werd onthuld door NASA-wetenschappers. NASA-experts kondigden aan dat ze bij het bestuderen van materiaalmonsters die in 2015 waren genomen van acht verschillende oppervlakken in het ISS, vier bacteriestammen vonden en drie stammen behoorden tot een volledig onbekende bacteriesoort.  En deze bacteriën zitten al minstens enkele maanden op het oppervlak van het ISS. Waren de bemanningsleden van het ISS in gevaar? En wat gebeurt er nu deze bacteriën op aarde zijn afgeleverd?  De nieuwe bacteriesoort die uit het ISS werd meegebracht, heette wetenschappelijk Methylobacterium ajmalii.

Naar verluidt behoren deze bacteriën tot de zogenaamde gramnegatieve bacteriën en gebruiken ze als energiebron niet alleen de gebruikelijke suikers, maar ook methaanderivaten.  Er zijn 45 soorten gramnegatieve bacteriën op aarde die zowel in bodem, lucht en water als in planten leven. Ze worden als heel heilzaam beschouwd omdat ze planten helpen ziekteverwekkers te bestrijden, te overleven in moeilijke omstandigheden en stikstof te fixeren.

Bacteriemonsters in het ISS werden genomen van het tafelblad waar de Amerikaanse astronauten aten, het rek waarop verschillende experimenten werden uitgevoerd, het luchtfilter en andere plaatsen.  Qua uiterlijk waren de nieuwe bacteriën roodachtig roze van kleur, waren ze erg mobiel en hadden ze de vorm van een staaf. Ze hebben waterstofperoxide perfect afgebroken en vermenigvuldigd bij temperaturen van 25 tot 30 graden Celsius.

Genetische analyse heeft aangetoond dat ze verband houden met de lang bekende bacteriën van de soort Methylobacterium indicum , die in India op rijstscheuten leven.  Is het mogelijk dat er nieuwe stammen zijn ontstaan ​​na de mutatie van de bacterie Methylobacterium indicum onder de omstandigheden van het ISS? Misschien werd het beïnvloed door gewichtloosheid of andere omstandigheden?

NASA-wetenschappers begrijpen waarschijnlijk het gevaar van het verplaatsen van onbekende bacteriën van de ruimte naar de aarde, omdat ze na deze ontdekking voorstellen om dit niet te blijven doen, maar om technologie te ontwikkelen voor de wetenschappelijke studie van micro-organismen aan boord van het ISS.  Er zijn ook suggesties dat deze bacteriën in de toekomst kolonisten kunnen helpen bij het kweken van planten op Mars en elders.

Источник: Bron

Waar komen al die  ”nieuwe” enge virussen toch vandaan allemaal hé?