Wetenschap & OntwikkelingBuitenaards

Is onze melkweg gevuld met uitgestorven beschavingen?

98042ed2145e425c9af86b09434e3e2a AnGel-WinGs.nl

Een nieuwe studie heeft gesuggereerd dat de meeste buitenaardse beschavingen zichzelf misschien al hebben vernietigd.

Het vinden van bewijs dat we niet alleen zijn in het universum, is voor veel astronomen een levenslange zoektocht geweest, ondanks dat de taak vergelijkbaar is met het zoeken naar een naald in een hooiberg.

Maar nu heeft een nieuwe studie, geschreven door drie natuurkundigen van het California Institute of Technology (evenals een scholier) de nogal ongelukkige conclusie naar voren gebracht dat de meeste intelligente buitenaardse beschavingen in de Melkweg zichzelf waarschijnlijk lang geleden al zullen hebben vernietigd.

Het onderzoek omvatte een combinatie van moderne astronomie en statistische modellen om de opkomst en vernietiging van intelligente beschavingen in de tijd te berekenen.

De studie heeft effectief geproduceerd wat kan worden beschouwd als een bijgewerkte versie van de beroemde Drake-vergelijking – een formule gemaakt door astronoom Frank Drake en gepopulariseerd door astronoom Carl Sagan, die probeerde het aantal intelligente buitenaardse beschavingen in onze melkweg te bepalen op basis van meerdere factoren zoals het aantal planeten dat wordt gevormd en hoeveel daarvan leven ontwikkelen.

“Sinds de tijd van Carl Sagan is er veel onderzoek gedaan”, zei co-auteur Jonathan H. Jiang.

“Vooral sinds de Hubble-ruimtetelescoop en de Kepler-ruimtetelescoop hebben we veel kennis over de dichtheden [van gas en sterren] in het Melkwegstelsel en de snelheden van stervorming en exoplaneetvorming … en het aantal supernova-explosies.”

De auteurs van het onderzoek hebben uiteindelijk vastgesteld dat alle beschavingen die vandaag de dag in de Melkweg bestaan, relatief jong zullen zijn, waarbij de meeste van de ouderen zichzelf al hebben weggevaagd.

Ze zullen zich ook voornamelijk langs een band van zonachtige sterren bevinden op ongeveer 13.000 lichtjaar van de galactische kern.

Aangezien we echter geen idee hebben hoe lang het kan duren voordat een bepaalde beschaving zichzelf vernietigt, zou het redelijk zijn om te zeggen dat er nog steeds een aanzienlijke foutmarge is met deze bevindingen.

Natuurlijk is dat zo… het verklaard dat de bijbel een enorm oud boek is, dat al is gebeurd ooit, misschien wel op een andere planeet.
Het verklaard ook waarom mensen beelden waarnemen op Mars ,dat al eeuwen geleden verwoest is door de mensheid…
Althans onze voorouders.

Dat de maan dichterbij stond waardoor dier en mens veel groter waren (en ouder werden) ooit op aarde, verklaard bv ook de dinosauriërs die misschien gewoon wel een zachte neus en oren hadden en een vacht, die pas na eeuwen niet meer te vinden is.
Niks enge dieren ofzo, nee ze waren misschien wel bijna zoals wij ze nu kennen…huisdieren en wilde dieren.

Het verklaard alles dat nu onverklaarbaar is en willen wij diezelfde weg gaan bewandelen?