web analytics
11:11 Dubbele getallen
Geschiedenis

Volgens oude manuscripten trouwde Jezus met Maria Magdalena en kreeg kinderen

Volgens oude manuscripten trouwde Jezus met Maria Magdalena en kreeg kinderen

Een van de meest controversiële samenzweringstheorieën aller tijden is die welke verwijst naar de mythische christelijke figuur van Jezus. Volgens enkele van de grootste samenzweringen is het evangelieverhaal een kunstmatig werk en niets historisch.

Anderen suggereren dat de christelijke religie en de vrijmetselarij dezelfde gemeenschappelijke oorsprong hebben: beide zijn afgeleid van de aanbidding van de zon. Deze en andere complottheorieën over de figuur van Jezus door de jaren heen hebben geresulteerd in een van de meest controversiële boeken, genaamd The Conspiracy of Christ: The Greatest Story Ever Sold .

In dit explosieve boek presenteerde historicus en taalkundige DM Murdock, alias “Acharya S” , opvallend bewijsmateriaal dat leek te bewijzen dat het christendom en het verhaal van Jezus Christus door leden van verschillende geheime genootschappen waren geschapen om het Romeinse rijk onder één staat te verenigen religie. Om deze misleiding te creëren, gebruikten ze naar verluidt een groot aantal mythen en rituelen die lang voor het christelijke tijdperk bestonden en tot op de dag van vandaag zijn doorgegeven.

Maar andere samenzweerders hebben lang gesuggereerd dat het leven van Jezus heel anders was dan wat ze ons hebben verteld. En nu, volgens oude teksten die bekend staan ​​als het “verloren evangelie” die meer dan 1000 jaar oud zijn, was Jezus Christus een man die twee kinderen had met zijn vrouw. De tekst, onlangs ontdekt in de British Library en vertaald uit het Aramees door bijbelgeleerden, vermeldt het huwelijk van Jezus Christus met een bepaalde vrouw naast het bestaan ​​van twee kinderen van Jezus, met hun namen en nakomelingen in detail.

Het ware leven van Jezus verborgen door de kerk
Het oude manuscript dat in de British Library werd ontdekt en bijna 1500 jaar oud is, zegt dat Jezus met Maria Magdalena trouwde en twee kinderen kreeg, met hun namen en nakomelingen. Maar deze ontdekking werd snel in diskrediet gebracht door de Katholieke Kerk zelf en beweerde dat de tekst dichter bij een fictief werk als “The Da Vinci Code” staat dan bij echt historische verslagen.

Zoals gemeld door verschillende media , onthult het zogenaamde “verloren evangelie” , dat uit het Aramees is vertaald door hoogleraar Godsdienstwetenschappen Barrie Wilson en historische schrijver Simcha Jacobovici, verrassende nieuwe gegevens. Professor Wilson zei dat hij het “oude Syrische manuscript” vond in het British Museum, dat dateert uit de 6e eeuw , maar veel eerder uit het Grieks vertaald was.

“Stof opstapelen in de British Library is een document dat ons terugbrengt naar de verloren jaren van Jezus ‘leven”, schrijven professor Wilson en Jacobovici in het boek. ‘Volgens het document dat we hebben ontdekt, raakte Jezus ergens in die periode verloofd, trouwde, had seks en kreeg kinderen … Houd in gedachten dat we iemands theologie niet aanvallen. We rapporteren alleen over de tekst. ‘

Volgens oude manuscripten trouwde Jezus met Maria Magdalena en kreeg kinderen
Professor Wilson merkte ook op dat veel academici al minstens 200 jaar op de hoogte zijn van het bestaan ​​ervan, maar niet precies wisten wat ze ermee moesten doen. Volgens professor Wilson en Jacobovici bevat het manuscript details over Jezus ‘politieke banden met de Romeinse keizer Tiberius en een van zijn generaals, Sejanus, en zegt dat er dertien jaar vóór zijn executie een moordaanslag op Jezus was gepleegd. De meest controversiële bewering is echter dat Jezus met Maria Magdalena trouwde en dat ze twee kinderen kregen gedurende de tijd dat ze in Nazareth woonden.

Volgens The Washington Post is “The Lost Gospel” gebaseerd op een vertaling van de kerkelijke geschiedenis van de retoriek van Zacharias, een tekst die in 1847 naar het Verenigd Koninkrijk werd gebracht nadat deze was teruggevonden in een Egyptisch klooster. Er moet ook worden gezegd dat hoewel de tekst niet de naam van Jezus Christus gebruikt, het karakter dat wordt beschreven als Jozef veel overeenkomsten heeft met Jezus.

‘Jozef verwees in de tekst naar Jezus, en stierf ook en stond weer op; Hij had ook een bescheiden begin en werd uiteindelijk de koning van het volk ”, leggen Wilson en Jacobovici uit. ‘Joseph had een vrouw genaamd Aseneth, verwijzend naar Maria Magdalena.’

Volgens oude manuscripten trouwde Jezus met Maria Magdalena en kreeg kinderen
British Library Manuscript Number 17.202: A Lost Gospel? Fotocredit: Associated Producers Ltd. Uit boek: The Lost Gospel. 01-manuscript Afbeelding 2.tif
De grootste samenzwering in de geschiedenis
Maar zoals we eerder hebben opgemerkt, zijn professor Wilson en Jacobovici niet de eersten die bevestigen dat Jezus een liefdesrelatie had met Maria Magdalena. Sommige theologen en onderzoekers speculeren al eeuwen over dit onderwerp, maar schrijvers Michael Baigent, Richard Leigh en Henry Lincoln schreven als eersten officieel in hun boek getiteld “The Holy Blood and the Holy Grail”, gepubliceerd in 1982 door Jonathan Cape , in de veronderstelling dat Jezus met Maria Magdalena trouwde, dat ze een of meer kinderen hadden en dat die kinderen of hun nakomelingen naar het huidige Zuid-Frankrijk migreerden.

Eenmaal daar trouwden ze met adellijke families die uiteindelijk de Merovingische dynastie zouden worden . Deze theorie werd door Dan Brown gebruikt in zijn bestseller “The Da Vinci Code” , eraan toevoegend dat de figuur rechts van Jezus in Leonardo da Vinci’s schilderij van “The Last Supper” niet die van de apostel John was, het was eigenlijk Maria Magdalena.

En in 2012 presenteerde Karen King, een professor aan de Harvard Divinity School, op het International Congress of Coptic Studies een in het Engels vertaald fragment van Egyptische papyrus met een expliciete verwijzing naar het huwelijk van Jezus . Het fragment, met acht regels en geschreven in zwarte inkt, bevatte de volgende zinnen: “Jezus zei tegen hen:” Mijn vrouw … ” , en” … zij zal mijn discipel kunnen zijn “.

Hoewel de realiteit is dat het erg moeilijk is om de waarheid over het ware leven van Jezus te kennen, zijn er veel bewijzen die erop wijzen dat het grote geheim van Christus, verborgen door onder meer de Tempeliers, niets meer en niets minder is dan zijn nakomelingen, die zelfs in onze tijd doorgaan.

According to ancient manuscripts, Jesus married Mary Magdalene and had children

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close

Een Adblocker gedecteerd

AngelWings.nl wordt mede mogelijk gemaakt door advertenties ♥Support ons door je ad blocker uit te schakelen♥