web analytics
11:11 Dubbele getallen
Edgar-CayceReincarnatie

Edgar Cayce over het reïncarnatie verleden van Jezus Christus

Edgar Cayce over het reïncarnatie verleden  van Jezus Christus
Vraag: “Wanneer kwam de kennis bij Jezus dat hij de Heiland van de wereld zou zijn?”
Cayce: “Toen hij in Eden viel.” [2067-7]

Het volgende is een lijst van de incarnaties van Jezus volgens Cayce. Merk op dat al deze incarnaties van Jezus, zoals Cayce ze beschrijft, hun rol als paranormale onthullers
gemeen hebben : 

Amilius
Amilius was de eerste uitdrukking van de goddelijke geest (de logos); de Christusziel vóór zijn incarnatie in een fysiek lichaam (overeenkomend met Genesis 1). Hij was de entiteit die Cayce identificeerde als levend in de verloren beschaving van Atlantis, die het proces van menselijke evolutie omgeleid door een geschiktere fysieke vorm te creëren voor de instroom van zielen om te incarneren in plaats van te incarneren in de aapachtige menselijke vorm waarin zielen verstrikt waren geraakt De eerste golf van zielen (bekend als “de zonen der mensen”) werd per ongeluk in het fysieke gebied verstrikt door hun misbruik van vrije wil. Deze gebeurtenissen gaven aanleiding tot de legende van de ‘val van de engelen’. De tweede golf (“de zonen van God”

Adam
Adam was de eerste ‘mensenzoon’ en ‘zoon van God’; de Christusziel na zijn incarnatie in een fysiek lichaam (overeenkomend met Genesis 2). Cayce gebruikte soms het woord “Adam” om te verwijzen naar de hele groep zielen die de incarnatie van de Christusziel in het rijk van de aarde had begeleid. Deze “Adams” incarneerden als de vijf rassen op vijf afzonderlijke continenten. Uiteindelijk voegde de Christusziel zich, als Adam, bij zijn tweelingziel (de Eva-Maagd Maria-ziel) door zichzelf te laten verleiden door materialiteit zoals gesymboliseerd door zijn aanvaarding van de verboden vrucht. De andere “zonen van God” volgden hun voorbeeld en als gevolg daarvan kruisten zij zich met de “dochters der mensen” (Genesis 6: 2). In dit licht was de verbanning van de mensheid uit “de Hof van Eden” eigenlijk een grote zegen, omdat de dood,

Enoch
Henoch wordt genoemd in verschillende pseudepigrafische werken (The Book of Enoch, 2 Enoch en 3 Enoch), evenals enkele Kabbalistische geschriften, naast zijn korte vermelding in Genesis 5: 18-24 die concludeert: “En Henoch wandelde met God: en dat was hij niet, want God nam hem. ” Het boek van Henoch beschrijft de val van de “Wachters” in materialiteit en de hemelse verblijfplaatsen van Henoch even wekll als zijn transfiguratie in de engel Metatron. Het wordt hem ook de toekomst geopenbaard tot de tijd van de Messias. Henoch leert ook over de hiërarchie van het engelenrijk en de goddelijke “troonwagen” van Ezechiël. Het boek van Henoch introduceert een messiaanse figuur die “de Mensenzoon” wordt genoemd. In het canonieke Nieuwe Testament wordt Henoch genoemd in Hebreeën 11: 5 en Judas 14-15.

Hermes
“Hermes” van de Cayce-lezingen is degene die de Grote Piramide heeft ontworpen en gebouwd onder leiding van Ra Ta. Er is nog een historische connectie tussen een “Hermes” en Egypte die wordt gevonden in de Hellenistische geschriften die worden toegeschreven aan Hermes Trismegistus – de wijze die de Hermetische traditie begon. Hermes wordt ook in de Poimandres genoemd, als de ‘herder van de mens’ die leert dat ‘het Woord dat uit het Licht is voortgekomen de Zoon van God is’. Dienovereenkomstig leerde Hermes ook dat de menselijke natuur uit goddelijke elementen bestaat zoals Natuur, Licht, Geest en Leven; en dat we door ze te herkennen kunnen terugkeren naar de onzichtbare, immateriële wereld van waarheid.

Melchizedek
Melchizedek was de “koning van Salem” en “priester van de allerhoogste God” die brood en wijn deelt met Abraham in Genesis 14: 18-20.) Hij wordt ook genoemd in de Dode Zeerollen (11QMelch) en de Melchizedek Nag Hammadi codex waar hij verschijnt als een kosmische engelachtige figuur, de verrezen Christus. Hebreeën 5: 8-10 noemt Jezus “een hogepriester naar de orde van Melchizedek”, wat verklaart hoe Jezus een priesterlijke Messias was zonder een Leviet te zijn. Volgens Cayce schreef Melchizedek het boek Job, dat veel mysterieuze passages bevat die Cayce leuk vond. Cayce heeft ooit de kant gekozen: “Want toen de zonen van God samenkwamen om te redeneren, zoals opgetekend door Job,” WIE heeft dat vastgelegd? The Son of Man! Melchizedek schreef Job !. “
Joseph
Joseph was de zoon van Jacob die de Prins van Egypte werd. Het verhaal van Joseph sprak Cayce aan, niet alleen vanwege de Egyptische locatie, maar ook vanwege de goedkeuring van droombegeleiding en ook voor de ontsnapping van Joseph uit de put (anticiperend op de opstanding van Jezus). In feite zijn er veel parallellen tussen het leven van Jozef en Jezus.
Joshua
Joshua was de krijger die de Israëlieten naar het beloofde land leidde. Deze incarnatie van de Christusziel is echter moeilijker te verklaren gezien zijn militaire campagnes die in de Bijbel zijn beschreven. Het lijden van Jezus aan het kruis zou zeker ook zijn karmische schuld hebben betaald voor deze overtreding. Maar Cayce zag Joshua ook als lid van een gezin dat veel hoogopgeleide spirituele raadgevers had voortgebracht. Een van Joshua’s rollen was als een schriftgeleerde voor Mozes die psychisch veel van het materiaal dicteerde uit de boeken die traditioneel aan hem werden toegeschreven. Dit verklaart hoe Joshua eraan had kunnen denken om details zoals de schepping van het universum en zijn eigen dood op te nemen. Hebreeën 4: 8-10 identificeert Jezus als een betere Joshua, zoals Joshua Israël naar de rest van Kanaän leidde, maar Jezus leidt het volk van God in “Gods rust” redding. Onder de vroege kerkvaders wordt Joshua beschouwd als een type van Jezus Christus.
Asaph De Cayce-lezingen geven weinig informatie over Asaph, behalve dat hij de muziekregisseur en ziener was die onder David en Solomon diende.
Jesjoea
Jesjoea (Joshua) was de hogepriester die hielp bij het organiseren van de terugkeer uit ballingschap en de herbouw van de tempel (zoals verteld in de boeken van Ezra en Nehemia) en die door Cayce wordt beweerd de boeken van de Bijbel te hebben samengesteld en vertaald

Zend
Cayce identificeerde “Zend” (ook gespeld als “Zen”, “Zan”, “Sen” of “San”) als de vader van Zoroaster, de stichter van de Zoroastrische religie (van Magi-bekendheid), en de inspiratiebron voor de Avesta , de heilige Zoroastrische geschriften. Het woord “Zend” in Zend-Avesta betekent echter “commentaar” en in werkelijkheid werd de vader van Zoroaster Pourushaspa genoemd. Het lijkt erop dat de slapende Cayce is geïnspireerd door het boek van Esther en Matthew over de wijzen om deze ‘Zend’-persoonlijkheid te baseren. Van belang is het feit dat het tijdens de ballingschap van de Israëlieten in Babylon was toen het jodendom (en vervolgens het gnosticisme, het christendom en de islam) het Zoroastrische theologische systeem van monotheïsme, de Messias, de dualistische strijd tussen goed en kwaad, licht en duisternis opnam,
Jezus
Jezus was de man die volledige “eenheid” en mens-goddelijke eenheid bereikte en daarom “de Christus” werd. Merk op dat “Joshua”, “Jeshua” en “Jesus” eigenlijk dezelfde naam zijn. De naam “Jezus” is een Latinization van het Aramees “Jeshua” of “Yeshua” die op zijn beurt is ontleend aan het Hebreeuwse “Yehoshua” of “Joshua.” Dus de naam “Jezus” verwijst naar veel helden in de Hebreeuwse Bijbel. Cayce heeft daarom de ziel-entiteit Jezus dezelfde naam gegeven voor drie afzonderlijke incarnaties. Cayce onthulde ook dat de Jezus van het Nieuwe Testament door zijn Essenense school werd geregistreerd onder de naam ‘Jesjoea’.

?????
De Christusziel zal de aarde opnieuw bewandelen zoals de Messias door de Hebreeuwse profeten werd voorspeld om de zogenaamde “Troon van David” (dwz het koninkrijk der hemelen) op aarde in te luiden zoals geopenbaard in Openbaring 11:15. Cayce interpreteerde de wederkomst van Christus soms als een interne, psychische gebeurtenis binnen de individuele zoeker (zoals in zijn commentaar op het boek Openbaring), en soms als de feitelijke terugkeer van Jezus Christus in het bijzonder. Bij het bespreken van de enorme geologische veranderingen voorspeld voor de “laatste dagen”, voegt hij eraan toe dat “deze zullen beginnen in die periodes van 1958 tot 1998. wanneer deze zullen worden uitgeroepen tot de periodes waarin Zijn licht zal worden gezien in de wolken.” Hoewel deze passage psychologisch kan worden geïnterpreteerd, elders staat Cayce erop dat Jezus in het vlees zal terugkeren en duizend jaar zal regeren, zoals vermeld in Openbaring 20: 1-3. Tijdens deze duizendjarige periode stelt Cayce dat zielen uit de lagere rijken na het leven niet zullen worden toegestaan ​​om te reïncarneren om het koninkrijk van God op aarde te vestigen. Naderhand, wanneer het koninkrijk van God is gevestigd, zullen zielen uit de lagere rijken van het hiernamaals worden toegestaan ​​om te reïncarneren. Volgens Cayce: “Zoals gegeven, zal hij duizend jaar wandelen en praten met mannen van elk klimaat. Dan in groepen, in massa’s, en dan zullen ze regeren over de eerste opstanding voor duizend jaar; want dit zal zijn wanneer de veranderingen komen materieel. ” Hoewel Cayce de jaardatum geeft van de “intocht van de Messias in deze periode als 1998”, hij geeft ook toe dat niemand de precieze tijd van de wederkomst kent, omdat het niet kan gebeuren ’totdat zijn vijanden (en de aarde) zich volledig onderwerpen aan zijn wil, zijn krachten’. Een toekomstige incarnatie van Jezus in vlees is misschien niet nodig omdat Jezus de noodzaak van reïncarnatie door zijn gehoorzaamheid aan het kruis al heeft overstegen.

“Ik en mijn Vader zijn één. Toen namen zij weer stenen op om hem te stenigen. Jezus antwoordde hen: Veel goede werken heb ik u van mijn Vader getoond; voor welke van deze stenigt u mij? Zij antwoordden hem en zeiden: goed werk, wij stenigen u niet; maar wegens godslastering; en omdat u, man zijnde, uzelf God maakt. Jezus antwoordde hen: “Staat er niet geschreven in uw wet: Ik zei:” U bent goden? “- Johannes 10:30 -34, Jezus citeert Psalm 82: 6 om zijn leer te verdedigen dat God in alle menselijke wezens

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close

Een Adblocker gedecteerd

AngelWings.nl wordt mede mogelijk gemaakt door advertenties ♥Support ons door je ad blocker uit te schakelen♥