web analytics
11:11 Dubbele getallen
GeschiedenisRH Negatief - Anunnaki - Elohim - Geloof

De pas ontdekte bijbelpassages. De kerk wil niet dat je die leest

asì es como quiero sentirme siempre entre tus brazos con la certeza de que aùn en los momentos difìciles estas conmigo... Bendito y alabado sea tu Santo Nombre!!!In 1945 werd in Noord-Egypte een grote vaas van klei met oude manuscripten ontdekt. Deze manuscripten staan ​​nu bekend als de gnostische evangeliën, of als alternatief de verloren boeken van de Bijbel. Toen het christendom voor het eerst een officiële en gestandaardiseerde religie werd , lieten de Romeinen enkele boeken weg uit de standaardversie van de Bijbel die al in omloop waren. Ongeveer 52 van die boeken werden gevonden in de aarden vaas.

De reden dat de meeste van deze boeken niet in de officiële bijbeltekst waren opgenomen, was omdat ze in sommige gevallen rechtstreeks in tegenspraak waren met andere boeken van de Bijbel . De gnostische christenen bezagen hun religie anders dan de meeste hedendaagse christenen, en hun perspectief was vaak veel kleurrijker – en intenser – op manieren die de Romeinen niet waardeerden.

Sommige van deze gnostische boeken , zoals het evangelie van Filippus , bevatten alarmerende ondertitels als ‘God is een menseneter’ en ‘De wereld eet lichamen’. Er zijn verhalen over Jezus ‘jeugd die hem afbeelden als een beetje duivels, en die niet zo subtiel suggereren dat Maria eigenlijk geen maagd was .

De meeste kerken zullen vandaag heftig ontkennen dat deze boeken enige verdienste bevatten. Voor de mensen die ze oorspronkelijk schreven en lazen, waren ze echter Gods woord en de waarheid.

The Testimony Of Truth vertelt de val van de mens vanuit het perspectief van de slang

Een van de eerste verhalen in de orthodoxe Bijbel is het verhaal van Adam en Eva in de Hof van Eden. In de Bijbel is dit verhaal dat van de val van het paar uit de genade, die plaatsvond nadat Eva Gods waarschuwing negeerde om de vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad niet te eten.

In The Testimony of Truth wordt het verhaal echter verteld vanuit het perspectief van de achterbakse slang die Eva overhaalt om van de vrucht te eten:

‘[In het getuigenis van de waarheid], de slang, waarvan al lang bekend is dat hij in de gnostische literatuur verschijnt als het beginsel van goddelijke wijsheid, overtuigt Adam en Eva om deel te nemen aan kennis terwijl’ de Heer ‘hen met de dood bedreigt, terwijl hij angstvallig probeert te voorkomen dat kennis verwerven en hen uit het paradijs verdrijven wanneer ze die bereiken. ”

De eerste apocalyps van James was als afval gevonden op een Egyptische vuilstortplaats

In de zomer van 2017 hebben twee geleerden die in de archieven van Oxford werkten een baanbrekend stuk papyrus samengevoegd – het oudst bekende exemplaar van “The First Apocalypse of James”, een apocrief verhaal dat niet in de officiële christelijke Bijbel staat. De overblijfselen van de oude Griekse tekst die de geleerden konden reconstrueren, maakten deel uit van een 19e-eeuwse vondst op een Egyptische vuilnisbelt, en ze zijn waarschijnlijk geschreven in de 5e of 6e eeuw.

De gnostische evangeliën werden uit de Bijbel weggelaten vanwege hun controversiële weergave van Jezus, en “De eerste Apocalyps van Jakobus” is geen uitzondering. In het verhaal beschrijft Jezus de wereld als de gevangenis van een boze God – voor zijn broer . Volgens een van de geleerden die de papyrus in elkaar hebben geknutseld, onthult Jezus ook “dat de wereld wordt bewaakt door demonische figuren, archonten genaamd, die het pad tussen de materiële wereld en het hiernamaals blokkeren”.

Gezien alle geaccepteerde conventies die deze verklaring – en het boek als geheel – tegenspreekt, is het geen wonder dat de kerk de eerste apocalyps van Jakobus niet heeft opgenomen in het officiële verhaal van Jezus, enig kind en zoon van God.

De gnostische evangeliën zijn gevuld met krachtige poëzie

Een van de gnostische evangelieteksten heet Thunder, Perfect Mind en bevat een van de vele gedichten in deze niet-canonieke evangeliën, en een van de vele in de stem van een vrouw:

“Want ik ben de eerste en de laatste. Ik ben de geëerde en de geminachte.
Ik ben de hoer en de heilige.
Ik ben de vrouw en de maagd …
Ik ben de onvruchtbare, en zij zijn er velen zonen ….
ik ben de stilte die onbegrijpelijk is …
ik ben de uiting van mijn naam. ”

Jezus hield er niet van om beledigd te worden

Er zijn tal van verhalen in het kinderevangelie van Thomas over hoe de jonge Jezus baby’s redde en mensen genas. Maar ook in dit evangelie staan ​​net zoveel verhalen over Jezus ‘meer tirannieke neigingen, zoals wanneer hij opzettelijk zijn dorpsgenoten verwondde of doodde.

Toen Jozef zijn gedrag probeerde te corrigeren, antwoordt Jezus: “‘Ik weet dat dit niet jouw woorden zijn, toch zal ik mijn mond houden voor jou. Maar die mensen moeten hun straf op zich nemen.’ Daar en dan werden zijn aanklagers blind. ”

Gnostische overtuigingen beweren dat Jezus in wezen een gids voor de geesten was

The directional love of God keeps us from sinking. Keep our heart's set on the Voice of His Son Jesus Christ. God Bless YOU!!!!

De Jezus van de orthodoxe Bijbel leert over zonde en berouw, maar de Jezus van de gnostische teksten is veel meer ontspannen. In plaats van straf sprak hij over verlichting en spirituele groei :

“In plaats van ons te komen redden van de zonde, komt hij als een gids die toegang geeft tot spiritueel begrip. Maar wanneer de discipel verlichting bereikt, dient Jezus niet langer als zijn spiritueel leraar: de twee zijn gelijk geworden – zelfs identiek.”

In wezen was hij een geestengids die in staat was stervelingen het pad naar heiligheid te tonen. Dit staat in schril contrast met de Jezus van het Nieuwe Testament, die leerde dat er een grote scheiding was tussen het sterfelijke en het goddelijke.

De vijfjarige Jezus was een handjevol

Volgens het kinderevangelie van Thomas vervloekte Jezus een handvol mensen en doodde zelfs nog een kind. Dit evangelie vertelt het verhaal van hoe Jezus speelde op de sabbat, een overtreding van Gods woord. Toen iemand hem voor zijn daden strafte, vervloekte Jezus hem.

Het kinderevangelie van Thomas vertelt ook over een incident waarbij Jezus in een drukke straat in de stad was, een ander kind botste tegen hem – “En onmiddellijk viel hij neer en stierf.”

Het evangelie van Filippus beweert dat Jezus brood heeft uitgevonden
He knows your pain.

Het evangelie van Philip is een filosofische verzameling gedichten en mijmeringen; een van de interessantere passages beweert dat voordat Jezus naar de aarde kwam, er geen brood was. De auteur stelt dat mensen “gevoed werden als dieren”, en toen Christus naar de aarde kwam, introduceerde hij brood om een ​​meer “menselijk” dieet te creëren.

“Voordat Christus kwam, was er geen brood in de wereld,
net zoals het paradijs, met zijn Adam, veel bomen had
om dieren te voeden, maar geen tarwe voor mensen.

Eens voedden we onszelf als dieren,
maar toen de volmaakte Christus kwam,
droeg hij brood uit de hemel
zodat we als mensen konden eten. ‘
(Waarschijnlijk heeft hij met dna gewassen zo bewerkt, is ook bewezen dat in een bepaalde tijd eeuwen geleden iets veranderde in alles dat leefde en meer eetbaar werd terwijl dat normaal duizenden jaren duurde was dit in korte tijd geregeld…) dat we tarwe kregen om hieruit brood te maken)

Judas was eigenlijk geen verrader

Judas Iskariot – de discipel die Jezus aan het Sanhedrin verkocht om te worden gekruisigd – is misschien wel een van de meest beruchte figuren in de Bijbel. Volgens de gnostische evangeliën was hij echter niet zo schuldig als de canonieke teksten beweren; The New Republic vergelijkt de situatie met die van Perkamentus en Sneep uit de Harry Potter- serie, waarbij Jezus en Judas samen het “verraad” plannen.

In de orthodoxe bijbel staat Jezus eenvoudig toe dat Judas hem verraadt, maar hier is hij een actieve deelnemer aan het plan, bereid zijn wereldse lichaam te laten sterven om naar de hemel op te stijgen.

Maria is misschien niet echt een maagd geweest

De meeste mensen kennen het verhaal van hoe Maria, een vermeende maagd, de Zoon van God heeft gebaard door de kracht van onberispelijke ontvangenis. Dit beroemde verslag wordt echter tegengesproken door de schrijvers van de gnostische evangeliën.

De vertaling van het evangelie van Filippus maakt expliciet duidelijk dat ze onmogelijk maagd kon zijn, en dat ze walgelijk is voor de Joden:

‘Sommigen zeggen dat de heilige geest Maria heeft geïnsemineerd. Ze hebben het mis en weten niet wat ze zeggen.’
(Blijkbaar gaat het hier over de Anunnaki die vrouwen als draagmoeder insemineerden met hun eigen dna (vermenging hun dna en die van de aardse mens), om zo de nieuwe mensheid te creeren, of in dit geval de zoon van God, God was Annu, een Annunnaki. Daarom was het kind, de zoon van God.)

Ondanks deze zekerheid lijken de schrijvers van het Evangelie van Filippus zichzelf later rechtstreeks tegen te spreken in een passage met de ondertitel “Virgin Births:”

“Adam is ontstaan ​​uit twee maagden:
uit de geest en uit de maagdelijke aarde,
en Christus werd geboren uit een maagd om de eerste val te genezen.”

Jezus ‘zus, vrouw en moeder werden allemaal Maria genoemd

Hoewel de orthodoxe bijbel niet vermeldt dat Jezus een zuster had of getrouwd was, zegt het evangelie van Filippus anders:

‘Drie Maria’s wandelden met de heer:
zijn moeder, zijn zus, en Maria van Magdala,
zijn metgezel.
Zijn zus en moeder en metgezel
heten allen Maria.’

Toen Jezus een kind was, blies hij een slang op

Een verhaal in het kinderevangelie van Thomas beweert dat de jonge Jezus en Jakobus – hoogstwaarschijnlijk de broer van Jezus – hout aan het sprokkelen waren toen Jakobus werd gebeten door een adder. Omdat de slang buitengewoon giftig was, zou James heel snel sterven.

Om hem te redden, blies Jezus op de beet en James was onmiddellijk genezen. Meteen daarna “barstte het dier uit elkaar”.

Het koninkrijk van de hemel is eigenlijk de aarde

Het Evangelie van Thomas beweert dat het Koninkrijk der Hemelen zich in en om de hele mensheid bevindt. Hoewel deze bewering te nieuw lijkt voor een bijbeltekst, bevatten enkele van de ondersteunende verzen: “Het koninkrijk is binnen in jou en het is buiten jou” en “… het koninkrijk van de vader is verspreid over de wereld. aarde en mensen zien het niet. ”

De Heilige Geest is een vrouw

Naast de bewering dat Maria, de moeder van Jezus, eigenlijk geen maagd was, maakt het Evangelie van Filippus nog een controversiële bewering door te stellen dat de Heilige Geest een vrouwelijke entiteit is.

Met betrekking tot Maria zegt de tekst: “Wanneer is een vrouw zwanger geweest door een vrouw?”

Het idee van een vrouwelijke Heilige Geest kan een poging zijn geweest om de mannelijke energieën van God en Jezus in evenwicht te brengen; volgens New Republic een moederfiguur die bij de vaderfiguur past .

De Apocalyps wordt uitvoerig besproken

Jezus schetst de apocalyps in het evangelie van Judas door te zeggen: “Dan zullen ze hoererij plegen in mijn naam en hun kinderen doden”, voordat hij Judas uitlacht.

De gnostische evangeliën bevatten ook namen als de Apocalyps van Adam, de Apocalyps van Paulus, de Eerste Apocalyps van James en de Tweede Apocalyps van James.

De teksten bevatten mythen en magie

Een van de onderscheidingen van de gnostische evangeliën is hun onconventionele syntaxis en woordkeuze. Ze bevatten niet alleen gelijkenissen, maar ook mythen en vaak wordt ook magie genoemd. Ze bevatten beschrijvende, sensuele taal die ongebruikelijk is in het Nieuwe Testament – een verrassende verschuiving voor sommige orthodoxe christenen.

Bron

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close

Een Adblocker gedecteerd

AngelWings.nl wordt mede mogelijk gemaakt door advertenties ♥Support ons door je ad blocker uit te schakelen♥